Článek
Červnový termín po skončení klubové sezony je nejméně oblíbený. Češi mají na druhou stranu štěstí, že na Faerských ostrovech nastoupí právě v létě. V chladnějších obdobích roku tam bývají náročné klimatické podmínky.
„Hrát tam na podzim snad ani nejde. Byl jsem tam v březnu a zažil snad všechna roční období... Ostrovy nejsou moc velké, je to drahá země. Komplikovaný je i samotný přílet. Ne každé letadlo tam může přistát, musíme odlétat třeba s hodně lehkým strojem. Když se pak budeme z Tórshavnu přesouvat do Podgorice, musíme mít mezipřistání v Praze a dotankovat," líčí manažer reprezentace Tomáš Pešír.
Hráči vědí, do čeho jdou. „Na Faery letím poprvé, nová zkušenost. Není to úplně ideální destinace na cestování... Už nás varovali, že tam je možná nejkratší přistávací dráha v Evropě," líčí kapitán Tomáš Souček.
„Asi to nebude úplně sranda, je tam hodně vítr. Možná si při přistání můžeme z někoho udělat srandu, že se letadlo hodně viklá. Já nejsem ten, co se bojí, já jsem v pohodě," holedbá se čerstvý vítěz Konferenční ligy s West Hamem.
V každém mužstvu se většinou najdou nešťastníci, kteří v letadle dost trpí.
„Můj kamarád Maso, Lukáš Masopust, se vždycky hodně bál, takže spolu jsme si dělali srandu. Tedy spíš já z něho. Teď v nominaci není, bude mi tam chybět. Snad pojede zase příště," kření se Souček potutelně.
Povinné mezipřistání při přeletu napříč Evropou mezi zápasy nároďák prakticky využije. Při cestě z Tórshavnu k přípravě do Černé Hory se v Praze odpojí od týmu šestice vytížených hráčů - trojice ze Slavie (Tomáš Holeš, David Jurásek, Václav Jurečka), dvojice ze Sparty (Ladislav Krejčí mladší a Jan Kuchta) a Vladimír Coufal, Součkův spoluhráč z West Hamu.