Článek
Než se vrhnu na ty „chytré údaje z internetu", přiblížím vám, jak se v nich běželo. První den 21 km okruhem ze Srní na Modravu s převýšením 325 metrů a tempo 5:09 min/km. Chvilkami jsem si připadala, že patřím opravdu mezi srny, ale ty raněné. Běžet první delší běh po třech týdnech prázdnin, to není zadarmo. Jako funící srna jsem si to však v botách užila. Puchýře nevedu, protože vedu Mizuno, ponožky rovněž japonské.
archiv autorky
Druhý den jsem se ze srny stala parní lokomotivou, zadýchávání v tisíci metrech, mráz a 15 km, opět kopečky, opět všechen terén. Jak jinak než spokojenost. Třetí den a výběh na Březník, který byl prý lehce do kopce. Lehce rovná se krpál jako rohaté zvíře, 340 m převýšení. Tam namrzlý asfalt, zpět terén, brutální seběhy, které miluji. A nejsem jediná, Wave Daichi 3 je taky rády, mráz nemráz, kámen nekámen, prostě boží seběh.
A teď ještě k tomu technickému... Směs zimních pneu: Směs je přizpůsobena chladným teplotám a v mrazu netvrdne. Ideálně funguje při teplotách pod 7° C. Realita: Bota funguje i nad 7°, nemusíte se bát, že by vás v terénu bez kulicha a rukavic nepodržela. Podrží. A pravda je, že v mrazu byla bota stále ohebná, žádné pohorky, ale parádní odraz, přes špičku samozřejmě.
archiv autorky
Tvrdost zimních pneu: obsahují siliku, která zvyšuje přilnavost na sněhu a ledu. Někteří výrobci používají do směsí i přírodní oleje pro lepší odvádění vody, takovým výrobcem je prý i Michelin. Realita: Potvrzuji, souhlasím, funguje. Při běhu po namrzlé dřevěné lávce, stejně jako při seběhu po zmrzlém podkladu držely Daichi jako přibité. Zprvu jsem byla opatrná, asi jako když jedete po roce na náledí a nevíte, jak to bude reagovat. Našlapovala jsem zlehka, sotva se odrážela, ale druhý den byla důvěra zaručena a odraz zřetelnější.
archiv autorky
Drážkování: Výrazný vzorek a husté prořezání dezénových bloků zajišťuje perfektní záběr na sněhu. Četné drážky navíc snadno odvádí vodu a sněhovou břečku. Realita: Záběr je perfektní, žádné prohrábnutí o půl kroku zpět. Odvod vody jsem nezkoušela, přeci jen mi připadala zima na to okusit vodu ve Vydře.
PLUSY |
---|
rychlá a perfektně tlumená bota |
nebála bych se jí obout a mít o x kilogramů navíc, tahle bota snese hodně |
měkoučký podklad = spokojená chodidla |
Michelin Tech Soles – podešev značky Michelin poskytuje skvělý záběr a přilnavost na všech površích |
ap+ je nová směs materiálu podešve a poskytuje vynikající tlumení, které vás nezradí ani po stovkách kiláčků |
s XtaticRide bude váš běh v terénu pohodlnější; "X" vzorek podešve a speciální drážky zajistí lepší přilnavost a sladí tělo a terén v dokonalou harmonii. Prostě pohoda, vždyť jsem to psala |
MINUSY |
přemýšlela jsem, ale nevím... mohla bych uvést, že váha, ale ono se v nich běží tak hezky přirozeně |
VÁHA |
310 gramů |
CENA |
3590 korun |
Co vím navíc proti netu? Wave Daichi 3 drží skvěle na kamenech, a to jak do krpálu, tak při seběhu z něj. V podrážce není místo pro šutry. Běžet v Daichi na asfaltu? Co myslíte? Já myslím, že pohoda. Žádná dřina, prostě běh. Můžete si tak naplánovat běh, kde klidně odběhnete pár kilometrů po silnici, vždyť v Michelinu mají zkušenost se silnicí, ne? A hlavně, nemusíte mít 4x4 a věřte, že s Daichi3 zdoláte cokoli.
archiv autorky