Článek
Ředitel závodu Mauro Vegni má od představitelů státu podporu, neboť vláda vnímá šanci uspořádat Giro jako symbol zotavení země, která byla jednou z nejvýrazněji zasažených nemocí covid-19. Přesto zůstává Vegni velmi ostražitý a je zřejmé, že organizace tak velké akce bude vyžadovat mnoho omezení, aby bylo chráněno zdraví jezdců i široké veřejnosti.
"Věci se mohou změnit a vyvíjet se jakýmkoliv směrem, ale pokud bude vše dobře vypadat v červenci, uspořádáme Giro jako každý rok. Naopak v případě, že se situace začne zhoršovat, bude to znepokojivé. A Giro bude ohroženo, stejně jako bude ohroženo všechno ostatní," uvedl Vegni v rozhovoru pro italský televizní kanál Tele8.
"Pracujeme na protokolu. Bude rozdělen do různých oblastí. Nemůžeme mít kontrolu nad silnicemi, po nichž se pojede. Tam budeme muset spoléhat na lidi a jejich chování. V cíli etap budou mít nejspíš lidé náramky, které začnou vydávat zvuk, když nebude dodržen sociální odstup, a zaznamenají, kdo přišel do kontaktu s kým. K zajištění odstupů bude zapotřebí výrazné investice," připustil Vegni.
Společnost RCS Sport, která Giro organizuje, pořádá i další velké závody. V srpnu jsou to například Strade Bianche, Milán-San Remo či Kolem Lombardie, v září pak Tirreno-Adriatico. Největší obavy ale přináší třítýdenní Giro. Podoba opatření se může lišit v závislosti na vývoji situace.
"Myslím, že budou důležitá data z poloviny července. Když se povede v jednotlivých regionech udržet nízká čísla případů koronaviru, bude se toho více uvolňovat. Lombardie je na tom špatně, ale nepočítaje jednodenní závody v srpnu, Giro tam zavítá až ke konci října," připomněl Vegni.
Giro odstartuje 3. října patrně v hlavním městě Sicílie Palermu, neobvykle až jako druhý ze závodů Grand Tours v sezoně. Úvodní etapou má být individuální časovka na 8,6 km, která byla původně plánována pro start v Budapešti před odložením závodu kvůli koronavirové krizi. Nová trasa letošního 103. ročníku slavného závodu by měla být oficiálně zveřejněna v nejbližších dnech.