Článek
Vozy jsou rozděleny do dvou základních kategorií - I. jsou automobily, které musejí mít technický průkaz, platnou STK, všechny sedačky a náležitosti s tím související. Rozděleny jsou podle obejmu motoru do deseti benzínových a pěti dieselových tříd od 1400 ccm, nejvyšší je nad 4000 ccm. Zvláštní jsou pak skupiny aut na elektrický nebo hybridní pohon, veteráni a upravené vozy pro invalidy na ruční ovládání.
V kategorii II závodí speciály, které mohou mít jakékoliv úpravy, které se vejdou do pravidel a neohrožují bezpečnost provozu vozidla. Rovněž jsou rozdělené na benzínové a dieselové, obojí ve třídách do 2000 a nad 2000 ccm. Trať musí být dlouhá 200 až 1000 m, šířka jedné dráhy pak minimálně pět metrů. Dodejme, že letošním celkovým vítězem kategorie I se stal Tomáš Vavřinec s Nissanem GTR a kategorii II vyhrál Aleš Janeček s VW Golf 2.
„Prvořadá je bezpečnost závodníků i ostatních účastníků. Za tu zodpovídají pořadatelé závodu, samozřejmě úzce spolupracujeme s Autoklubem ČR a našimi partnery. Letos se odjelo pět závodů. Pro novou sezonu chystáme další vylepšení a jednáme s AČR o licencích pro závodníky, aby všichni účastníci mohli bojovat o body, zatím se to týkalo jen členů Autoklubu ČR," dodal Vavřinec, který věří v další rozšíření startovního pole i vyšší počet diváků kolem trati. „Samozřejmě pořadatelé se starají o kvalitní zázemí, aby si diváci mohli závody opravdu užít," dodal. Vavřinec.
Vavřinec jako dlouholetý český reprezentant v závodech automobilů do vrchu slavil dvě stříbra. S Mitsubishi Lancer EVO IX, na němž nosí svůj výsostný znak - podobiznu slavného hrdiny animovaných seriálů kocoura Vavřince - skončil druhý v ME ve skupině N a stejnou příčku obsadil v českém šampionátu v divizi 1.