Článek
Spolek měl s Dornou smlouvu na pět ročníků. Letos se jelo popáté. Kvůli koronaviru byly ale závody bez diváků. Proto se původní poplatek z více než čtyř milionů eur (kolem 110 milionů Kč) snížil na jeden milion eur (asi 27 milionů Kč) s tím, že se příští rok pojede i s diváky za šest milionů eur (asi 162 milionů Kč).
Dorna však požadovala opravu dráhy Masarykova okruhu, který vlastní společnost Automotodrom Brno a spolek si ji na závody vždy pronajímá. Na kvalitu povrchu si letos stěžovali jezdci.
Dorna proto letos ani nezařadila Brno do kalendáře mistrovství světa. Zalistovací poplatek na příští rok požadovat nebude.
Město i kraj se rozhodly, že nemají na opravu dráhy peníze a akce se neuskuteční i s ohledem na plánované zvýšení poplatku. Od roku 2022 Dorna plánuje zvýšit poplatek na zisk licence na dvojnásobek, tedy na devět milionů eur (asi 243 milionů kroun).
Platit se bude pouze milion eur
Dorna podle hejtmana Jana Grolicha (KDU-ČSL) a primátorky Markéty Vaňkové (ODS) informovala o tom, že nebude chtít domluvený poplatek šest milionů eur za příští ročník, který se neuskuteční. Platit se tak bude pouze milion eur za letošní ročník.
Kraj i město na letošní i příští ročník schválily shodně po 60 milionech, každý po 30 milionech na jeden ročník. Dalších 85 milionů přislíbil na oba ročníky stát prostřednictvím ministerstva pro místní rozvoj, které ale upozornilo, že pokud se příští ročník nepojede, spolek nedostane žádné peníze.