Hlavní obsah

Seriál MS silničních motocyklů se rozjede ve Španělsku, nechybí Brno

Mies

Seriál mistrovství světa silničních motocyklů, který byl v březnu přerušen kvůli pandemii koronaviru, znovu začne 19. července v Jerezu. Ve Španělsku se pojede o týden později i druhý závod. Poté by se nejlepší světoví jezdci měli 9. srpna představit v Brně, zástupci pořadatelského spolku Brna a Jihomoravského kraje však stále ještě jednají s promotérem o podmínkách.

Foto: Sport.cz

Ilustrační foto.

Článek

Podle dnes zveřejněného kalendáře bude mít zbytek šampionátu maximálně 17 dílů, závody v USA, Argentině, Thajsku a Malajsii však ještě nemají přidělený termín. Jasno, zda se akce mimo Evropu uskuteční, musí být do 31. července. Sezona skončí nejpozději 13. prosince.

"Čekáme na vývoj zdravotnických opatření v jednotlivých zemích, protože závody mimo Evropu se pojedou pouze s diváky," uvedl šéf promotérské společnosti Dorna Carmelo Ezpeleta s tím, že reálnou možností je, že šampionát skončí v Malajsii. "Pokud se však mimo Evropu nepojede, skončíme jak jsme zvyklí ve Valencii," řekl.

Stejně jako v Jerezu se dva závody pojedou i na rakouském Red Bull Ringu (16. a 23. srpna), v Misanu (13. a 20. září), v Aragonu (18. a 25. října) a ve Valencii (8. a 15. listopadu). Hned sedm závodů se tak uskuteční ve Španělsku, 27. září se totiž pojede ještě v Barceloně.

Upravený kalendář MS 2020:
8. března: GP Kataru (Dauhá) - odjeto (kategorie Moto2 a Moto3),
19. července: GP Španělska (Jerez),
26. července: GP Andalusie (Jerez),
9. srpna: GP České republiky (Brno),
16. srpna: GP Rakouska (Spielberg),
23. srpna: GP Štýrska (Spielberg),
13. září: GP San Marina (Misano),
20. září: GP Emilia-Romagna (Misano),
27. září: GP Katalánska (Barcelona),
11. října: GP Francie (Le Mans),
18. října: GP Aragonie (Aragon),
25. října: GP Teruelu (Aragon),
8. listopadu: GP Evropy (Valencie),
15. listopadu: GP Valencie (Valencie).
Závody bez termínu: GP USA (Austin), GP Argentiny (Termas de Río Hondo), GP Thajska (Buriram), GP Malajsie (Sepang).

"Vytvořit kalendář byla těžká práce, jak z našeho pohledu, tak ze strany zástupců okruhů. Nakonec jsme došli k dohodě. Několikrát pojedeme dva závody na jednom místě za sebou, protože je to výhodné s ohledem na pohyb a dodržování podmínek," dodal Ezpeleta.

Související témata: