Článek
Piloti formule 1 tráví zimní přestávku po svém. Někdo vyrazil na hory, někdo maká v posilovně a někdo je s týmem zavřený v továrně. Fernando Alonso se rozhodl dlouhou pauzu zpestřit čtyřiadvacetihodinovým závodem v Daytoně. Uplynulý víkend se představil na tamním okruhu s vozem Ligier JSP217 týmu United Autosports.
Jejich vůz řízený Alonsem, Philem Hansonem a Landem Norrisem rozhodně nepatřil k nejsilnějším, přesto se zezačátku držel v první desítce, a dokonce když ho zrovna řídil Alonso, byl chvíli i ve vedení. Po osmi hodinách ale přišly první potíže. Když byl za volantem Hanson, dostal defekt a mechanici kromě výměny pneumatiky museli udělat opravy i na karosérii.
Coming up to the midnight mark and @alo_oficial is currently the quickest man on track #BeUnited pic.twitter.com/ladtyvRPnY
— United Autosports (@UnitedAutosport) 28. ledna 2018
Pak přišly problémy s brzdovým válcem a k závadě na brzdách došlo později ještě jednou. Posádka byla nakonec klasifikována na třicátém osmém místě. Alonso z toho rozhodně ale nebyl nijak zklamaný. „Byl to pro mě velice příjemný zážitek,“ přiznal na webu Motorsport.com šestatřicetiletý pilot.
„Celý podnik, test, kvalifikace, restarty, únava v noci, přechod z noci na den. Bylo to velice příjemné být v té době na trati,“ pochvaloval si španělský závodník, který má letos podle svých slov v plánu také start ve slavném závodě v Le Mans. Zúčastnit by se ho měl s Toyotou. „Byla to dobrá příprava. Vyzkoušel jsem si uzavřený kokpit, provoz na trati, jízdu v noci. Cítím se lépe připravený,“ dodal s tím, že prioritou ale zůstává formule 1.
„Nemyslím si, že bych letos ve formuli 1 něco vynechal. Vždy to bude má první a jediná priorita.“ Dvojnásobný světový šampión už také přemýšlí nad tím, že by se do Daytony na čtyřiadvacetihodinovku za rok vrátil. „V té době máme volno, takže si myslím, že zúčastnit se tohoto prestižního závodu je pro nás jezdce vhodné. Je to mnohem lepší než být někde v posilovně,“ uzavřel Alonso.