Článek
„Společnost Liberty Media (americký mediální koncern a od letošního roku většinový vlastník formule 1 - pozn. red.) má pár dobrých nápadů. Jedním z nich je snížení provozních nákladů týmů, což by bylo podle mě dobré,“ uvedl na webu Autosport.com Sergio Marchionne, prezident Ferrari. „Jsou tam ale i věci, se kterými nesouhlasíme,“ přiznal dál. „Jednou z nich je skutečnost, že jedinečnost pohonných jednotek již nebude patřit mezi odlišné charakteristické rysy účastníků,“ vysvětloval.
„Myslím, že je potřeba jasně říci, že pokud nenajdeme správné podmínky pro udržení značky a trhu, abychom posílili jedinečnou pozici Ferrari, tak Ferrari v této hře nebude pokračovat,“ prohlásil Marchionne. Ferrari je ve formuli 1 týmem s nejdelší historií, nechyběl ani v jedné sezóně od roku 1950.
Sergio Marchionne says Ferrari "will not play" if 2021 regulations are not favourable https://t.co/aAvPxcogva #F1 pic.twitter.com/5TRXD2P8mH
— Motorsport Week (@MotorsportWeek) 3. listopadu 2017
Motory zůstanou šestiválcové o objemu 1,6 litru. Motorgenerátor tepelné energie MGU-H bude odstraněn, řídící technika bude standardizována, turbo bude velikostně a hmotnostně omezeno a dojde ke zvýšení otáček až na 18 000 za minutu kvůli zlepšení zvuku. Hlučnější formule si prý přáli fanoušci, a tak jim chce vedení F1 vyhovět.
Podle Mercedesu však tento návrh snížení nákladů nepřinese. „Koncept je hodně podobný tomu, co máme teď, ale znamená úplně nový vývoj. Mezi roky 2018 a 2020 tak budeme muset pracovat na dvou motorech současně,“ zlobí se Toto Wolff, sportovní ředitel Mercedesu, který prý "bude čekat, co dalšího přinese schůzka naplánovaná na příští týden". Poté je připraven se vložit do diskuse.