Článek
„To, že si najíždějí do aut, to už nejde. Tohle bylo podruhé, už je toho dost," zlobil se šéf stáje Toto Wolff s připomínkou nehody z úvodního závodu v Barceloně, která pro oba piloty skončila odstoupením. „Nevím, co se jim honí hlavami. Budeme si muset vážně promluvit," dodal.
Co se ve Spielbergu vlastně stalo?
Rosberg dlouho mířil na Red Bull Ringu k třetímu vítězství za sebou, třebaže startoval až ze sedmého místa, zatímco Hamilton měl výhodu pole position. Už po první výměně pneumatik se ale dostal do čela Němec, Hamiltona měl ale neustále za zády a při posledním pit stopu dostal každý z pilotů pneumatiky z jiné směsi. A Britova volba byla podle všeho vhodnější.
VIDEO: The dramatic last lap collision between HAM and ROS that decided the #AustrianGP >> https://t.co/uFVNJiWsGI😮 pic.twitter.com/5BUtaqHKNu
— Formula 1 (@F1) 3. července 2016
V závěru byl rychlejší a v závěrečném 71. kole se pustil v pravotočivé zatáčce do předjížděcího manévru z vnějšku. Německý lídr MS pokračoval zeširoka, načež si při bránění vedoucí pozice o soupeřův vůz poničil přední přítlačné křídlo. Kolize ho nakonec stála umístění na stupních vítězů, protože s poškozeným monopostem výrazně zpomalil a ve zbývajících stovkách metrů jej ještě předstihli Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a finský pilot Ferrari Kimi Räikkönen.
Žádný double Stříbrných šípů se tedy nekonal, naopak. „Takové nedomyšlené jednání! Snadno z toho mohlo být i dvojité DNF (nedokončili)," svěřil se Wolff na twitteru se svými obavami.
"I left a lot of room..."#AustrianGP #F1 https://t.co/iwFrCWalT0
— Formula 1 (@F1) 3. července 2016
„Byl jsem na vnějšku, nebyl jsem to já, kdo měl nehodu. Nechal jsem tam dost místa, ale on do mě narazil. Ne já do něj. Udělal chybu, proto jsem zaútočil, je to moje práce," komentoval Hamilton situaci. I nespokojené projevy fanoušků německého pilota, kteří to do sousedního Rakouska neměli daleko, odmítl: „To je jejich problém, ne můj."
"It's my corner on the inside" - @nico_rosberg reacts to final lap collision with Lewis Hamilton at the #AustrianGP https://t.co/55yoJFLxSr
— Formula 1 (@F1) 3. července 2016
Rosberg se však viníkem kolize necítil. „V posledním kole se mi přehřívaly brzdy. Měl jsem trochu delší brzdnou dráhu, ale všechno pod kontrolou. Proto mě překvapilo, když do mě najel. Já si byl jistý, že už to dotáhnu k vítězství, takhle prohrát je obrovské zklamání," řekl.
Vinu mu ale přisoudil i šéf dozorčí rady Mercedesu Niki Lauda. „Nico se ze všech sil snažil s nefunkčními brzdami zabránit Lewisovi v manévru. Proto je to primárně jeho vina," shrnul klíčovou situaci nedělní Velké ceny Rakouska domácí exmistr světa.
Boos as Lewis Hamilton speaks on the podium.
"That's their problem, not mine."
Reaction: https://t.co/9ycAlxzM2B pic.twitter.com/LRseWrLVjS
— BBCF1 (@bbcf1) 3. července 2016
A jeho názoru později dalo za pravdu i vedení závodu. Rosberga potrestalo za způsobení nehody desetisekundovou penalizací, která ale nic nezměnila na jeho čtvrtém místě před Australanem Danielem Ricciardem z Red Bullu.
Hamilton vybojoval 46. vítězství v kariéře. V sezóně vyhrál potřetí a na druhém místě celkové klasifikace snížil ztrátu na Rosberga, jenž navíc obdržel napomenutí za pokračování v jízdě s poškozeným vozem, na 11 bodů.
"Ty body jsem potřeboval. Ani na chvíli jsem se nevzdal a pořád jel naplno," dodal Hamilton.