Hlavní obsah

Statečný Francouz. Týden po děsivé nehodě v kokpitu! V závodě už se ale asi nepředstaví

Sáchir

Šest dnů po děsivé nehodě, po níž se podle svých slov podruhé narodil, se pilot formule 1 Romain Grosjean opět posadil do kokpitu. S obvazy na popálených rukou se vrátil do vozu týmu Haas, s nímž dnešní Velkou cenu Sáchiru absolvuje brazilský náhradník Pietro Fittipaldi a už teď je jasné, že nepojede ani závěrečnou Grand Prix v Abú Zabí, která měla být jeho poslední ve formuli 1. Popálené ruce odletí nakonec z Bahrajnu léčit domů.

Foto: Bryn Lennon, Reuters

Vůz Romaina Grosjeana skončil v Kataru v plamenech.

Článek

"Je hodně smutné, že nebudu moci absolvovat svůj poslední závod v Abú Zabí, ale bylo by to příliš velké riziko pro mé zotavení, zdraví i bezpečnost. Nečekal jsem, že takto ukončím kariéru ve formuli 1. Bylo to jedno z nejtěžších rozhodnutí v životě, ale zároveň nejrozumnější," uvedl pilot stáje Haas.

Před týdnem při Velké ceně Bahrajnu jako zázrakem unikl po půlminutě z hořící formule, která vzplála po nárazu do bariéry. Tři dny strávil v nemocnici. Od propuštění je každý den na závodní trati v Sáchiru a v sobotu se opět posadil během návštěvy týmu do kokpitu. Dnes oznámil, že rozlučku v Abú Zabí nestihne. I ve finále sezony ho zastoupí Brazilec Pietro Fittipaldi.

"Nemám své obvyklé závodní rukavice, ale sedět tady znovu je vážně skvělý pocit. Jsem šťastný," napsal Grosjean k fotografii na svém instagramu. V seriálu mistrovství světa F1 jezdil za stáj Haas od jejího vzniku všechny čtyři roky a v jejích barvách absolvoval 96 závodů. Celkem odjel 179 Grand Prix.

Bude Grosjean testovat?

Rád by se v lednu rozloučil s F1 alespoň formou testů. "Zavolám každému týmu a uvidím, jestli mi někdo začátkem roku nabídne soukromý test," řekl. Mistrovský Mercedes už se nechal slyšet, že by byl ochoten mu přání splnit. "Pokud nám to bude dovoleno a nikdo jiný ze stájí, za které závodil, by mu takovou příležitost neposkytl, uděláme to," reagoval ředitel Toto Wolff. Před angažmá u Haasu Grosjean závodil za Lotus, nynější Renault.

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články