Článek
Šest ze sedmi kanadských celků hrajících nejslavnější hokejovou ligu světa v tomto týdnu nevyprodalo své haly. Nevídané. A to třeba řádil hvězdný Connor McDavid, který v Edmontonu proti Philadelphii zaznamenal svůj rekordní pětibodový zápas v NHL.
V parádní přestřelce slavil vítězství 6:3, ale celé to mělo jednu vadu na kráse. V hledišti nádherné haly, kterou pro Oilers zaplatili daňoví poplatníci, byla celá tisícovka sedaček prázdná. Fanoušci si přitom nemohli zrovna stěžovat na přesycenost hokejem, protože jejich tým se vracel z týdenního tripu.
Mužstvo se sice drží na první příčce Západní konference, nicméně se mu poprvé po 550 zápasech stalo, že nevyprodal všechna místa ve své areně Rogers Place.
A Oilers v tom nejsou sami. Winnipeg neměl doma vyprodáno poprvé po 333 zápasech, přilákal „jen" 14 764 fanoušků a prázdných tak zůstalo téměř 600 míst. V stejný den bylo v Calgary na zápas s Philadelphií nevyužitých 1500 míst. Montreal při porážce od Tampy nevyužil tisíc sedaček a Vancouveru zbylo na pokladnách na zápas s Detroitem 700 lístků.
Co do návštěvnosti bývají problémy v Ottawě, v této sezoně ale nabírají obzvlášť velkých rozměrů, protože Senators mají doma průměrnou návštěvu jen 11 715, což je skoro o 3000 méně než v minulé sezoně. Podobný trend úbytku fanoušků hlásí i některé americké kluby.
Nad příčinami nečekaného trendu se ve svém článku v magazínu The Hockey news zamýšlí i Ken Cambell a částečně vyvrací vysvětlení z řad některých fanoušků, že ceny vstupenek už jsou zkrátka v Kanadě tak vysoké, že z hal část tradičních příznivců vyhnaly.
„Došlo na dobu, kdy kluby narazily na strop a budou muset jít s cenami vstupenek dolů? To si nemyslím výnosy klubů i tak stoupají a pár set volných sedaček na to nemá vliv. Třeba Winnipeg zvýšil před sezonou ceny o 6,5 procent," píše Campbel.
Ve svém článku cituje také jednoho z kanadských prominentů na sportovní marketing Briana Coopera, jehož prázdná místa v Edmontonu rovněž zaskočila, nicméně uklidňuje, že co se týče prodejnosti hokeje v Kanadě, se není čeho obávat.
„Ekonomika je silná, ale lidi podle mě začali více zvažovat za co své dolary utratí. Neustále také vznikají další formy zábavy a možnosti sledování zápasů z domova jsou daleko lepší, než kdy bývaly. Doma můžete sledovat utkání, zároveň s tím i statistiky a ještě si o tom všech povídat s přáteli přes sociální sítě. Ale nemyslím si, že tady je nějaké naléhavé téma k řešení," vysvětloval Cooper.