Článek
„Letos v říjnu slaví český fotbal 120. výročí založení. Cítíme, že je čas ke změně vizuální identity, její modernizace. Pod ní budou sjednoceny všechny značky související s asociací. Čistší je písmo použité v názvu asociace, změnil se erbovní štít, lev, který je mnohem víc fotbalista s atletickou postavou, i míč. Nechtěli jsme zůstat pozadu v oblasti rychle se měnících standardů," řekl 1. místo předseda FAČR za Moravu Jiří Šidliák, ten zastoupil šéfa asociace Petra Fouska, který je na jednání UEFA a losu evropských pohárů v Turecku.
Tvorba nového loga trvala přibližně čtyři měsíce. „Rozebrali jsme staré logo a začali dělat změny, v použití písma, ale také erb má jiný tvar, využili jsme trikoloru, takže z něj zmizela protáhlá vlajka, protože to byl dublující prvek. Nejvíce práce a diskusí bylo kolem lva. Ten původní měl nízké těžiště, ale ten náš lev je přeci fotbalista. Nechtěli jsme ukrást nějakého lva z jiných log, kterých existuje spousta. Grafik si měsíce hrál s každým detailem, drápem, chlupem, aby lev byl majestátní a měl atletickou postavu," uvedl jeden z autorů loga Miroslav Pomikal.
Nové či zmodernizované logu je čtrnáctým v pořadí, které fotbal používá. „Na tom prvním z roku 1901 byl rovněž lev. Loga se pak měnila i podle názvů svazu, od českého po československý, dlouho v nich byl anglický výraz football. Po válce fotbal spadal pod celostátní sportovní orgány, loga nikoho moc nezajímala, až po roce 1989 dostalo novou podobu, aby reprezentovalo fotbal.
Loga se měnila i s rozdělením republiky. Nejradikálnější změnu pak přinesl rok 2011 se změnou názvu z ČMFS na FAČR. Vzhledem k měnícím se trendům lze očekávat, že k dalším úpravám loga dojde za deset let," uvedl fotbalový historik Jaroslav Kolář.