Článek
Kouč Pavel Vrba islandským útočným standardkám věnuje v přípravě na páteční zápas patřičnou porci minut.
„Mají při těchto situacích padesátiprocentní úspěšnost. Není to jen v autových vhazováních, ale i standardkách před velkým vápnem a při rohových kopech. Jestliže jsme se minulý týden v tréninku zaměřili hlavně na naši ofenzivu, teď se budeme věnovat defenzivě. Dá se předpokládat, že Island bude mít na domácí půdě standardek víc. Máme připravené sestřihy jejich zápasů, rozebereme si i ten inkasovaný gól v Plzni, aby hráči věděli, kde při něm udělali chybu," vysvětlil kouč důvod pečlivé přípravy na islandskou zbraň.
Pokud někdo umí autové vhazování jako třeba Gunnarsson, může to být nebezpečnější než rohové kopy. „Vhoz je přesnější, nebezpečnější. Míč hodí hráč přesně tam, kam potřebuje, kde ho spoluhráč čeká. Dá se to dobře nacvičit. Tenhle typ standardky je hodně i o propadlých míčích a postavení hráčů nebo osobních soubojích. Ale na druhou stranu je čitelnější než rohové kopy. Ty jsou nějakým způsobem nacvičené. Kopnutý míč letí rychleji. Náběh na ně je daný. Obojí má svoje plusy i minusy," nabídl srovnání Vrba.
Trpká zkušenost pro Rosického
Kapitán mužstva Tomáš Rosický má trpké zkušenosti s dlouhými auty i z Premier League. „Když se hodí dobře, tak je hodně nebezpečný. Pro brankáře je aut navíc hodně nepříjemný, protože balón letí nízko. My jsme třeba v utkáních se Stoke City, kde měli také šikovného borce na auty, míč raději odvraceli na roh. Auty nám lítaly před bránu jako rakety. Skoro všichni hráči soupeře se nám naskládali do vápna a bylo těžké je bránit. U Islanďanů je to podobné, ale ti mají nebezpečné všechny standardky," přidal zkušenost Rosický.
Obrana proti takovým standardkám je obtížná. „Těžko se na ně připravíte, musíte být maximálně soustředění. Je to velká zbraň Islanďanů a těží z nich v každém zápase. Sami jsme to poznali v Plzni," dodal.