Článek
Podle Comscore růst sledovanosti esportů přímo souvisí s opatřeními, které zastavily velké světové sportovní akce a národní ligy jako NHL, NBA a další. Otázkou zůstává, jak diváci klasických sportů zareagují po znovurozběhnutí zmiňovaných lig.
Ačkoliv někteří příznivci tradičních sportů o legitimitě esportů stále pochybují, pravdou zůstává, že Mezinárodní olympijský výbor si s myšlenkou zařazení virtuálního kompetetivního hraní na některou s budoucích olympiád stále pohrává.
Comscore Captures Remarkable Shifts in Esports, Gaming and Livestreaming Behaviors with 2020 ‘State of Gaming’ Report
READ MORE: https://t.co/3gsgLSdfd1#Channel #ComputerGames #Core #Disorder #Edition #Fortnite #Fun #GameTheory #Gamer #Gaming pic.twitter.com/Sf3UorAcIe
— IAM Platform (@IAM__Network) July 27, 2020
V Asii už k takovému kroku došlo v roce 2019, kdy na Hrách jihovýchodní Asie na Filipínách bylo v esportu rozděleno šest sad medailí. Soutěžilo se například v hrách Arena of Valor, Dota 2, Starcraft II nebo Tekken 7.
V průměrné sledovanosti ale esporty za těmi klasickými stále značně zaostávají. Podle dat serveru Comscore dosáhl nejsledovanější esportový podnik v roce 2019 mety čtyř milionů diváků. Finále Super Bowlu v americkém fotbale oproti tomu každoročně sleduje přibližně 100 milionů fanoušků.