Hlavní obsah

Karanténa pomohla esportu. Sledovali ho i fanoušci tradičních sportů

Praha

Podle amerického analytického serveru Comscore se v posledních měsících zvedla nebývalá vlna zájmu o esporty. Stojí za tím karanténní opatření zavedená po celém světě související s pandemií koronaviru. Ta zapříčinila přerušení sportovních lig a velkých mezinárodních turnajů. Jejich fanoušci se pak v době sportovního „půstu“ přesunuli k obrazovkám a sledovali různé virtuální soutěže.

Foto: Sport.cz

Kapitán českého CS:GO týmu Michal "leckr" Kadlíček. Ilustrační foto

Článek

Podle Comscore růst sledovanosti esportů přímo souvisí s opatřeními, které zastavily velké světové sportovní akce a národní ligy jako NHL, NBA a další. Otázkou zůstává, jak diváci klasických sportů zareagují po znovurozběhnutí zmiňovaných lig.

Ačkoliv někteří příznivci tradičních sportů o legitimitě esportů stále pochybují, pravdou zůstává, že Mezinárodní olympijský výbor si s myšlenkou zařazení virtuálního kompetetivního hraní na některou s budoucích olympiád stále pohrává.

V Asii už k takovému kroku došlo v roce 2019, kdy na Hrách jihovýchodní Asie na Filipínách bylo v esportu rozděleno šest sad medailí. Soutěžilo se například v hrách Arena of Valor, Dota 2, Starcraft II nebo Tekken 7.

V průměrné sledovanosti ale esporty za těmi klasickými stále značně zaostávají. Podle dat serveru Comscore dosáhl nejsledovanější esportový podnik v roce 2019 mety čtyř milionů diváků. Finále Super Bowlu v americkém fotbale oproti tomu každoročně sleduje přibližně 100 milionů fanoušků.

Související témata: