Článek
„Kdyby se rozhodovalo jen podle infrastruktury města, musel by vyhrát Harrachov. Máme čtyři čtyřhvězdičkové hotely, kam se vejde tisíc lidí. Vikersund má nejbližší hotel v Drammenu 50 kilometrů daleko,“ argumentuje generální sekretář harrachovských organizátorů Otakar Jiroutek.
Norové slibují propracovanější technologie. Zatímco v Harrachově se umělé osvětlení teprve chystá, ve Vikersundu už se svítí. „Dá se u nás skákat 24 hodin denně. Nová technologie zavlažení umožňuje při teplotě čtyři stupně pod nulou můstek kompletně zasněžit za dva dny, když je šest pod nulou za den. Navíc máme jako jediní rolbu s GPS, která upraví profil můstku s přesností na dva centimetry,“ chlubí se Morten Valstad, šéf marketingu vikersundské kandidatury.
Přímo v Kapském Městě proti sobě bojují i dvě legendy mamutích můstků: šéfem závodů v Norsku je mistr světa Ole Gunnar Fidjestöl, Harrachovu pomáhá letecký vicemistr světa Pavel Ploc, jehož bratr Tomáš je starostou města, které šampionát hostilo naposledy v roce 2002.
Rozhodovat bude i politika. „V ní jsou Norové hodně silní,“ obává se Jiroutek. Při hlasování na německých stránkách skipringen. com čtyři pětiny čtenářů hlasovaly pro Vikersund, ale podle zákulisních informací jsou špičky federace nakloněny Harrachovu.
Harrachov | VS | Vikersund |
1600 | Počet obyvatel | 2448 |
Leť, Harrachove | Heslo kampaně | Let do budoucnosti |
1983, 1992, 2002 | Pořádaná mistrovství světa | 1977, 1990, 2000 |
Čerťák – K185 (HS 205), v areálu 7 můstků | Můstek | Vikersundbakken K 185 (HS 207), celkem v areálu 8 můstků |
Hautamäki 214,5 m (2002) | Rekord můstku | Müller 219 m (2004) |
stavba začala r. 1977, první závody v r. 1980, r. 1996 hotova ochrana proti větru, r. 2000 přestavěn profil můstku | Historie můstku | postaven r. 1936, na lety přestavěn r. 1966, v r. 2007 zde proběhly první lety pod světly |