Článek
"Areál byl nový a v bezvadném stavu, tak ho také chceme zpět," řekl ČTK ředitel areálu Vít Pražák. Pořadatelé podle něj již demontovali a nechali odvézt mobilní tribuny a buňky. Na tratích ale ještě zůstávají poslední zbytky sněhu a sportoviště bude zřejmě potřebovat terénní úpravy, protože těžké stroje a auta rozryly louky kolem tratí.
Podle Pražáka bude areál sloužit k rekreaci a ke sportovním událostem. Tratě se strmým stoupáním a prudkými sjezdy chtějí využívat běžci na lyžích pro letní trénink na kolečkových lyžích, jezdci na in-line bruslích, cyklisté a také vyznavači orientačního běhu.
Zájemci si trať vyberou sami
Areál vyhledávají i rodiny pro první jízdy dětí na kole. "Je totiž stranou od automobilové dopravy. Zatím ale používají jen parkoviště," poznamenal Pražák. Podle něj si mohou sportovci vybrat trať podle svých schopností, a pokud si do kopcovitého terénu netroufnou, mohou se držet jen na stadiónu.
Ve Vesci odstartuje v srpnu etapa cyklistického závodu Ještěd Tour ze seriálu Kolo pro život a uskuteční se tam také třetí ročník setkání automobilových veteránů značky Volkswagen. Sportovci naleznou podle Pražáka ve správní budově také občerstvení, šatny, sprchy a toalety. Bude tam i venkovní posezení.
Náklady na výstavbu areálu ve Vesci přesáhly 300 miliónů korun. Dodatečně se tam musely zpevnit tratě a vybudovat odvodnění.
Výstavba nového běžeckého střediska v nadmořské výšce jen 400 metrů vyvolala řadu rozporů. Podle experta Mezinárodní lyžařské federace pro běžecké disciplíny a bývalého ředitele Světových pohárů v Novém Městě na Moravě Ladislava Slonka to však byla jediná možnost, jak do Česka mistrovství světa dostat. Jeho hlavní předností se totiž stala dobrá přístupnost a spojení s Libercem.