Článek
Prezident FIS Johan Eliasch chce zpřísnit vymáhání pravidel ohledně sponzorských log na helmách závodníků. Lyžaři i funkcionáři se obávají, že by tato snaha mohla mít pro svazy a samotné závodníky dost nepříjemné následky.
„Lyžování hrozí absolutní katastrofa,“ varoval například pro švýcarský list Blick bývalý šéf rakouského lyžařského svazu Peter Schröcksnadel.
FIS-Präsident Johan Eliasch lässt das bisherige Helm-Design von Marco Odermatt, Sofia Goggia, Dominik Paris und Alexis Pinturault nicht mehr zu. Österreichs Ex-Präsident Peter Schröcksnadel befürchtet, dass dieses Verbot katastrophale Folgen haben wir... https://t.co/5QjAs6GpGI
— Blick Sport (@Blick_Sport) September 21, 2023
Podle pravidel FIS smí sponzorské logo na helmě zabírat 50 čtvertečních centimetrů, prezidentu Eliaschovi ale vadí, že u špičkových závodníků je často i celý zbytek helmy v barvách sponzora. Míří především na typický modro-stříbrný design firmy Red Bull, který na helmě nosí třeba i Ester Ledecká.
Pokud lyžaři nastoupí s podobným designem na helmách i v nové sezoně, mají jim hrozit tvrdé tresty včetně vysokých pokut či dokonce diskvalifikací.
„Pokud Eliasch zakáže Red Bullu, aby jeho závodníci měli helmy ve firemních barvách, bude tak muset učinit i u jiných sponzorů. A to může vést k tomu, že se sponzoři z tohoto sportu úplně stáhnou,“ nastínil možný scénář Schröcksnadel.
Nad kroky FIS se podivuje i šéf švýcarského lyžování Diego Züger. „V pravidlech přece nikde není, že helma nemůže být v barvách sponzora,“ ohrazoval se.
Nedávno se tématem zaobíral i server skiracing.com, který si neodpustil rýpanec do prezidenta FIS.
„Je snad Red Bull příliš silným hráčem v systému pro prezidenta FIS, který raději propagoval ´svoji´ asociaci? Byl by sponzorský design na helmě problém, kdyby z toho měla FIS také peníze? Třeba kdyby si Red Bull koupil povolení ke svému designu za významnou částku do pokladny FIS?“ ptá se server.