Článek
Svaz na svém webu uvedl, že data z ledového koryta budou sbírat senzory a kamery. Dostanou je k dispozici piloti ze všech zemí, aby měli informace o podmínkách na trati, o jejích kritických pasážích a jiných rizicích.
Dalším krokem, který přijde na řadu příští rok, bude důraz na ochranu posádky bobu. „Tato iniciativa neposlouží pouze k okamžitému zlepšení bezpečnosti pro piloty, ale také přispěje k dlouhodobému výzkumu bezpečnosti. Získaná data budou pečlivě zpracována a pomohou k budoucím bezpečnostním protokolům a inovacím v bobovém sportu,“ uvedla Eike Bürgelová ze společnosti Allianz, jež se na projektu DSB podílí.
Debaty o bezpečnosti v bobovém sportu zintenzivnily v minulé sezoně po nehodě švýcarského pilota Michaela Vogta v Altenbergu. Jeho brzdař Sandro Michel utrpěl vážná zranění poté, co z bobu vypadl a přes 200 kg vážící stroj ho přejel.