Článek
Kolos za 4,6 miliónu korun za zimu najezdí zhruba 15 000 kilometrů a znamená výraznou úsporu času pro servismany. V kamiónu na začátku sezóny skladují na 350 párů lyží, které už nebudou muset překládat na každém závodě do servisních buněk. Podobně vybaveno je nyní ve Světovém poháru dalších šest zemí, český kamión je ale ještě propracovanější.
Když dojede na místo, návěs se dá roztáhnout do šířky, a tak mají čtyři servismani dost místa na práci. „Lyže můžeme mít hned za sebou, což je ideální. A můžeme se chystat na další svěťák už před cestou," pochvaluje si šéf českých servismanů Tom Žídek.
Velkým přínosem kamiónu je ale i ochrana zdraví servismanů před chemickými výpary. Uvnitř totiž je odsávání par, které v mnohých servisních buňkách chybí. „Nikdo pořádně neví, co výpary můžou způsobovat, ale s rakovinou za dvacet let skončit nechceme. A když si někteří letití servisáci nechali dělat krevní testy, hodnoty byly strašlivé," přiznává Žídek.