Článek
"Nechceme se rozcapovat, ale důvod je jasný. Chceme držet krok se světovou špičkou," oznámil šéftrenér Ondřej Rybář na sociálních sítích svazu.
První muž českého biatlonu Jiří Hamza informaci o vylepšení zázemí vzápětí potvrdil. "Jednáme o tom a asi to tak dopadne," řekl Hamza před sprintem mužů. "Mysleli jsme, že budeme jezdit bez toho, ale trend je takový a jednoho dne by nás to čekalo. Chceme-li držet krok, tak se musíme snažit i v infrastruktuře," řekl Hamza.
Kamión nebude biatlonisty nic stát, dostanou ho za reklamu
Pořídit si servisní kamión přijde na milióny. Českým biatlonistů ale z rozpočtu nic neubude. "Nabídl se nám český partner, který by nám s tím pomohl, a toho si ceníme," řekl Rybář. "Máme to dostat sponzorsky, takže nás to nebude stát v podstatě nic. Firma nám ho věnuje za reklamu a spolupráci," konstatoval Hamza.
Servisní kamión se bude pro český tým stavět na míru. "Servisáci si řeknou, co chtějí," uvedl Hamza. Vzorem bude švédský kolos. "Chceme to mít i s teleskopickým vysouváním, aby se co nejvíce ulehčilo práci," doplnil Hamza.
Vzorem budou Švédové
Nikdo z českého realizačního týmu si nebude muset dělat řidičské oprávnění na kamión. "To zařídí speditérská firma. Budou nám ho převážet. My jim dáme plán a oni s tím přijedou na místo," vysvětlil Hamza. Servis se bude starat jen o svoji práci. "A pak uvidíme, co nám to přinese na závodech," podotkl Rybář.
V současnosti využívají servisní kamion Norové, kteří mají na MS v Rakousku dva, Švédové, Rusové, Němci, Rakušané a Francouzi, menší má Kanada.