Článek
Nejsou zdaleka sami, kdo se z loňských podzimních kempů vracel rozladěn. Autorem projektu slalomového kanálu je český expert Jaroslav Pollert mladší, ale rozmístění překážek už bylo v gesci japonských organizátorů. A ti si při výstavbě počínali poněkud nezkušeně a necitlivě.
„Ježdění mě tam nebavilo, a to je špatně,“ neskrývá dvojnásobný mistr světa Prskavec. „Ta trať je fakt špatná,“ přikyvuje světová šampionka z roku 2015 Kudějová.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
V čem je problém? „Stejně jako v Troji, Londýně nebo Riu jsou na dně dráhy kolejnice, do nichž se překážky kotví. Ty jsou plastové, mobilní a jdou jakkoliv rozmístit,“ vysvětluje Prskavec.
A pořadatelé překážkami rozhodně nešetřili. „Nakoupili jich hodně a všechny je tam dali. Takže voda je v korytu úplně nahoře a teče pomalu. Je zastavená, nemá kam téct a dělá si, co chce. Nikdy to není stejné,“ poukazuje na hrozící nespravedlnost olympijského závodu.
Slalomáři se ihned ozvali, už při testech vznikla petice. „Ale myslím, že jim bylo úplně ukradené, co jsme tam psali,“ myslí si Kudějová. Závodníci tak sázejí na své zástupce v Mezinárodní kanoistické federaci, Australanku Jessiku Foxovou a Slováka Alexandra Slafkovského.
„Spojím se s nimi i třeba se Slovincem Peterem Kauzerem, který je nejzkušenější mezi kajakáři a jeho slovo má větší váhu. Já jsem ještě malý pivo,“ pousměje se Prskavec.
„Všeobecný názor závodníků je, že trať není fér. A když si federace uvědomí, že je teď spousta času trať změnit, tak to snad udělají. Stačí tam na týden pustit Járu Pollerta a ten dokáže trať dát do perfektního stavu,“ věří Prskavec.