Článek
Kanál byl zrekonstruován po letošních jarních povodních za čtyři milióny korun, aby se na něm mohl konat světový šampionát. Nyní došlo na další investici do vybetonování dna a instalace nových umělohmotných překážek. "Zatím jsme umístili nové překážky na stejná místa, na jakých byly původní pneumatiky s betonem," popsal v tiskové zprávě Jiří Rohan z USK Praha.
Trať bude těžší, ale bezpečnější
"Všichni jsme napjatí, jak bude vodní terén po rekonstrukci dna a umístění nových překážek vypadat. Asi trať bude těžší. Hlavní výhodou rekonstrukce bude vyšší bezpečnost, variabilnost vodního terénu a v neposlední řadě lepší vzhled," uvedl Rohan, šéf organizačního výboru MS a SP.
Jeho snem však zůstává nový areál, jehož projekt už je na stole několik let. Park vodních sportů Praha by měl stát kolem 146 miliónů korun a již ho odsouhlasili radní hlavního města. Přetrvává však problém s odkupem pozemků od soukromých majitelů, na který je vyčleněno 20 miliónů korun.
Kulturní aréna i kino
Slalomová dráha by měla být 12 metrů široká, 270 metrů dlouhá a bude mít převýšení 3,16 metru. Celkem bude kanál měřit 529 metrů. Přes kanál budou vybudovány dva mosty a skrz ostrov bude veden vratný kanál, kterým se budou lodě vracet na start. Vzniknout má rovněž víceúčelová plocha pro outdoorové aktivity, vybudována má být i kulturní aréna a kino.
"Situace se vyvíjí a momentálně se řeší směna pozemku mezi soukromým majitelem a hlavním městem Prahou. V příštím roce bychom rádi obdrželi územní rozhodnutí. Stavba je v našem dlouhodobém plánu, ale ještě se bohužel nestaví," prohlásil Rohan.