Článek
Hradilek jezdil na trati vzdálené zhruba hodinu a půl od centra Tokia. „Je v horách, mají tam veškeré zázemí, ten areál se dá využít na aklimatizační pobyt,“ hodnotil. Trať, na níž se bude bojovat o olympijské medaile, je zatím ve výstavbě. „Koryto je tak z devadesáti procent hotové, budou instalovat pumpy a překážky, v květnu by měli trať otevřít,“ hlásil Hradilek.
Jen okolí areálu ho trochu zaskočilo. „Poměrně blízko je dálnice, takže tam je hluk a možná trochu špinavější ovzduší,“ líčil. „Ale zase je z druhé strany moře a areál sousedí se zábavním parkem, takže to bude do budoucna skvělá lokalita,“ je přesvědčený.
Trať navrhoval podobně jako kanál v Riu český expert Jaroslav Pollert mladší. „Jeho rukopis je znát, spád i charakter trati je podobný, podobně jako v Riu delší rovný úsek,“ srovnává bývalý světový šampion, který absolvoval v Japonsku i besedu na jedné ze základních škol. „Všude už visí plakáty s olympiádou, to téma tam hodně rezonuje,“ všiml si.
Hradilka ale čeká těžká šichta, aby se do Japonska za dva roky probojoval v konkurenci dalších domácích závodníků patřících do světové elity – Jiřího Prskavce, Víta Přindiše či Ondřeje Tunky. Poslední dvě sezony Hradilek na vrcholných akcích absentoval…
„Teď je můj cíl vrátit se do mančaftu, a když to vyjde, odrazit se k olympijské sezoně. Ta absence není ideální, ale porovnání s klukama mám, loni jsem svěťáky jezdil, tak se nebojím,“ ujišťuje jednatřicetiletý slalomář.