Článek
Nominaci ještě nemá jistou, ale pochopitelně využil příležitost si v areálu ve Vaires-sur-Marne zatrénovat. „Už ty první návštěvy naznačovaly, že je dobrá a olympiáda by se tam mohla jet hned. Věřím, že to ještě dotáhnou,“ vyprávěl třicetiletý slalomář.
Vodní sporty budou pohromadě, hned vedle slalomové trati je jezero pro veslaře a rychlostní kanoisty. „Když vyjedeme z trati, podjedeme ubytovnu pro kluby, které tam budou jezdit na soustředění, a dostaneme se na jezero,“ líčí Prskavec.
„Ta trať byla vybudována na základě dvacet let starého projektu i v rámci udržitelnosti, nesnažili se udělat megalomanské dílo. A areál je moc pěkný,“ chválí.
Svým spádem a průtokem odpovídá kanálům v Riu a Tokiu, kde ale závodníci včetně Prskavce museli opakovaně organizátory upozorňovat na neduhy, které vznikly při stavbě trati. Ve Francii je situace lepší, už jen proto, že země má větší slalomovou tradici a šéfem organizátorů je legenda tohoto sportu Tony Estanguet.
„Mají víc času připravit trať k dokonalosti,“ líčí Prskavec. Co to v praxi znamená? Přesouvání překážek dnes není nikterak složité. „Kotví se do kolejnic na dně a dají se přesouvat, podobně jako ve stavebnici lego,“ přirovnává otec dvou synů.
I když jsou vypsané tréninkové kempy pro zahraniční závodníky, francouzští slalomáři mají pochopitelně víc času na přípravu a poznávání případných záludností kanálu. Jak docílit toho, aby třeba zkušený dvojnásobný mistr světa Boris Neveu neměl výhodu oproti Prskavcovi a spol.? I to má mezinárodní federace ošetřené.
„Chtějí kvůli tomu tři měsíce před olympiádou trať ještě trochu přestavět. Tak snad se to povede jako v Tokiu, že domácím to trochu sebere výhodu a trať to nezkazí,“ doufá Prskavec.
Jak velkou výhodou je domácí trať, ostatně přesvědčují i čeští slalomáři každý rok při závodech v Troji, kde sbírají medaile. „Abych mohl předvést top výkon, chce to aspoň dva měsíce přípravy na té trati. Ale na to, abychom ji znali dokonale, je třeba dvacet let jako to máme v Troji,“ s úsměvem doplňoval Prskavec.