Článek
ITF v prohlášení uvedla, že nezávislá vyšetřovací komise nepodezírá Šarapovovou z vědomého podvodu, avšak zároveň podle ní nese ruská hvězda "plnou zodpovědnost za tak závažné pochybení". Rovněž dodala, že kromě Austrálie měla Šarapovová pozitivní test na meldonium i 2. února při mimosoutěžním odběru v Moskvě.
.@ITF_Tennis releases ruling on @MariaSharapova--> https://t.co/ylyab3gr1J pic.twitter.com/rgVqyGMOzK
— WTA (@WTA) 8. června 2016
Kvůli dvouletému trestu přijde vítězka 35 turnajů na okruhu WTA včetně všech čtyř grandslamů i o účast na srpnových olympijských hrách v Riu de Janeiro. V ruské nominaci ji nahradí Jekatěrina Makarovová.
Zároveň budou anulovány i všechny výsledky Šarapovové z letošního Australian Open, kde Šarapovová prohrála ve čtvrtfinále s Američankou Serenou Williamsovou. Od té doby nehrála a ve světovém žebříčku klesla na 26. místo.
Šarapovová: Budu se bránit!
Šarapovová hodlá proti trestu bojovat a oznámila, že se okamžitě odvolá k CAS. "Protože komise správně uvádí, že jsem vědomě neporušila antidopingová pravidla, nemohu přijmout tak nespravedlivý a tvrdý trest," napsala v reakci Šarapovová. "Pokud jsem úmyslně neudělala nic špatného, proč jsem dostala dvouletý zákaz hraní?" dodala.
"I will fight to be back."
Maria Sharapova will appeal against her two-year tennis ban.https://t.co/chtEvf9g2A pic.twitter.com/8FpVeiG1U3
— BBC Sport (@BBCSport) 8. června 2016
Devětadvacetiletá Šarapovová se v březnu stala první známou sportovní osobností, která oznámila, že měla pozitivní test na meldonium. Později se objevily desítky dalších nálezů, hlavně u sportovců z postsovětských zemí.
Jedna z nejlépe vydělávajících sportovkyň světa se hájila tím, že brala meldonium z lékařských důvodů deset let a nevěděla o tom, že Světová antidopingová agentura WADA lék od začátku letošního roku zařadila na seznam nedovolených prostředků.
Po oznámení pozitivního testu přišla Šarapovová o tři z hlavních sponzorů, spolupráci s ní přerušily americká společnost Nike, švýcarský výrobce hodinek TAG Heuer i německá automobilka Porsche. Právě reklamní smlouvy tvoří tři čtvrtiny jejích příjmů, z roční sumy téměř 30 miliónů dolarů je to asi 23 miliónů.