Hlavní obsah

Největším boháčem mezi ženami je Gauffová. Kordová v desítce

Miliony se valí proudem. Zájem o ženské sporty v poslední době explodoval díky rekordním televizním hodnocením, návštěvnosti, výnosům, sponzorství a franšízovým oceněním v různých sportovních zařízeních. Peníze začínají téct i sportovcům. Patnáct nejvíce vydělávajících sportovkyň na světě si v roce 2024 připíše na svá bankovní konta odhadem 221 milionů dolarů. To je o 27 % více než v loňském roce. Jedenáct žen si vydělalo alespoň 10 milionů dolarů ve srovnání se šesti v roce 2023. Patří mezi ně i americká golfistka českého původu Nelly Kordová. Žebříčku vévodí její krajanka, tenistka Coco Gauffová.

Foto: Hamad I Mohammed, Reuters

Coco Gauffová ovládla Turnaj mistryň

Článek

Tenis nadále dominuje žebříčku nejlépe vydělávajících žen ve sportu, přičemž až devět z patnácti s nejvyššími příjmy pochází z tohoto odvětví. To a ještě daleko více lze vyčíst z dat společnosti Sportico, která se zabývá sportovními obchodními analýzami.

Zde je seznam pěti nejlépe vydělávajících žen v ženském sportu v roce 2024.

1. Coco Gauffová: 30,4 milionu dolarů

Americká tenisová hvězda Coco Gauffová, která v roce 2024 vydělala více než 30 milionů USD. Vítěz finálového Turnaje mistryň, vlajkonoška týmu USA spolu s LeBronem Jamesem na olympijských hrách v Paříži. Je považována za jednu ze tří nejlepších tenistek na světě. Je jí teprve dvacet let a její hvězda stále stoupá. Smlouvu s New Balance podepsala (tedy její rodiče), když jí bylo 14 let. V roce 2022 s ní tato bostonská značka přepracovala kontrakt a udělala z ní jednu z nejbohatších žen. Jejími dalšími partnery jsou UPS, Head, Barilla, Baker Tilly, Bose, Rolex, L'Oréal a Naked.

2. Eileen Guová: 22,1 milionu dolarů

Jediná netenisová sportovkyně v první pětici. Vítězka ze zimních olympijských her se narodila v USA, ale reprezentuje Čínu. To znamená, že inkasuje peníze z obou rozdílných světů, pokud jde o sponzory. Modelingová smlouva s agenturou IMG Model tomu dává třešničku na dortu, protože od svého celosvětového průlomu jako teenager se objevovala ve všech hlavních módních časopisech. Jejím novým hlavním sponzorem je Porsche.

3. Iga Šwiateková: 21,4 milionu dolarů

Přestože rok 2024 skončil pro Swiatekovou po měsíčním vyloučení kvůli důkazům o dopingu hořce, pokračující úspěch znamená, že světová dvojka zůstává na tomto seznamu. Především kvůli tomu, že je tváří společnosti On, švýcarské společnosti zabývající se sportovním oblečením.

4. Qinwen Zheng: 20,6 milionu dolarů

Vycházející hvězda tenisu z Číny prudce stoupá vzhůru. Pomáhá jí také masivní podpora z její země. Zviditelnila se zlatem z dvouhry na OH v Paříži. Pátá hráčka světového žebříčku se může spolehnout na značky Nike, Lancome, Gatorade, Wilson, McDonald's, Rolex, Alipay a Tencent.

5. Aryna Sabalenková: 17,7 milionu dolarů

Dvě grandslamová vítězství v Austrálii a na US Open a také konečná jednička žebříčku WTA pro rok 2024 zajistily Bělorusce Sabalenkové sadu prémií. Hlavním důvodem jejího nečekaného finančního vzestupu je tedy úspěch na kurtu. Jen na prize money z turnajů vydělala 9,7 milionu dolarů. Tedy nejvíce ze všech. Výhry a umístění vyvolaly lukrativní bonusy od jejího největšího sponzora, společnosti Nike. Jejími dalšími partnery jsou Wilson, Whoop, Maestro Dobel Tequila a Oakberry USA.

Pro zajímavost na osmé příčce figuruje dcera bývalého českého tenisty Nelly Kordová (10,4 milionu dolarů). Světová golfová jednička zaznamenala rekordních pět výher v řadě na začátku roku a sedm titulů celkově v 16 turnajích. Její hvězdná hra také posílila její bankovní účet díky sponzorským bonusům. Mezi její partnery patří Nike, T-Mobile, TaylorMade, Goldman Sachs, Delta Airlines, Cisco, Grant Thornton, Whoop, US LBM a LivPur. V červenci cestovní značka Tumi podepsala Kordovou jako svého ambasadora.

Několik dalších sportovkyň vydělalo podle Sportico více než 6 milionů dolarů, ale propadlo se těsně mimo top 15, včetně české tenistky Barbory ​​Krejčíkové.

Poznámka: Odhady příjmů z propagace byly sestaveny prostřednictvím rozhovorů s lidmi obeznámenými s marketingovými dohodami a zahrnují také licenční poplatky, upomínkové předměty, poplatky za vystoupení, média a podniky spojené s jejich celebritou. Všechny údaje jsou před zdaněním a případnými poplatky za agenty.