Článek
Aktuálně 38. hráčka světa se rozpovídala o tématu v podcastu La Fileu, v němž se svěřila, že během její spolupráce se sportovním gigantem Adidas jí firma dávala otevřeně najevo, že její vzhled je pro německou značku důležitější než to, co předvádí na kurtu.
„Pamatuji si, když jsem s Adidasem podepsala smlouvu. Podle nich jsem vypadala dobře a pořád mi opakovali: Je lepší být hezká a být v top 20, než být ošklivá světová jednička," prozradila rodačka z Bukurešti.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
„Když jste totiž ve světové dvacítce, jste všude vidět, jste na očích 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, každý týden, každý turnaj. Uvědomíte si, že plníte nějakou jejich kvótu a vše je jen o marketingu," pokračovala.
Jedním z největších marketingových taháků na kurtech v minulosti bývala třeba atraktivní Ruska Anna Kurnikovová, která sice nikdy nevyhrála na okruhu WTA žádný turnaj, ale firmy se o ni přetahovaly. A zájem o spolupráci s ní moc neopadal ani v době, kdy s tenisem skončila.
Kromě vizuální atraktivity hraje při marketingové využitelnosti klíčovou roli také národnost. Třeba britská vítězka loňského US Open Emma Raducanuová se po životním turnaji stala prvotřídní celebritou, zatímco o pár měsíců starší dvojitý grandslamový triumf Barbory Krejčíkové na French Open zdaleka takový dopad na tomto poli neměl.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
„Jde o trh. Velká Británie dobře prodává, Španělsko také. Východní Evropa se špatně prodává. V Japonsku je Naomi Ósakaová (bývalá světová jednička) nejlépe vydělávající sportovkyní, patří také k nejlépe vydělávajícím sportovkyním na světě. Ale jde i o to, jaká jste osobnost, jak dokážete inspirovat ostatní lidi," dodala Cirsteaová.
Jejím asi nejcennějším výsledkem je čtvrtfinále French Open 2009, kromě toho dokázala vyhrát dva tituly WTA. Mezi lety 2006 a 2016 jí sponzoroval Adidas, nyní spolupracuje s firmou New Balance.