Hlavní obsah

Svíčková na Dakaru? Pro Prokopa odměna za utrpení

Pro Čechy je závodní ikonou, která je naučila milovat Dakar. Karel Loprais se v 80. a 90. letech se svou tatrovkou stal legendou, jehož výsledky na slavné rallye hltaly statisíce Čechů. A byl mezi nimi tenkrát i kluk jménem Martin Prokop, který s nadšením na rodinné chatě u Jihlavy listoval knížkou od Jana Králíka Peklo zvané Paříž - Alžír -Dakar. A snil, že třeba i on jednou nekonečnou poušť překoná. Sahary se sice nedočkal, na Nový rok se ale Prokop postaví už posedmé na start v kategorii automobilů. A tak o Dakaru dokáže poutavě vyprávět, což dokázal v novém díle podcastu Na plný plyn.

Foto: Sport.cz

Na plný plyn

Článek

Posluchače vzal do zákulisí rallye a popsal, jak vypadá režim z pohledu jezdce. Během dne do sebe "láduje" povětšinou energetické gely, zatímco spolujezdec Viktor Chytka téměř nic, neboť v plné závodní rychlosti v drsném terénu má žaludek jako na vodě. Tým však má v bivaku svého kuchaře, a tak po erzetách si může jezdec i jeho parťák dopřát. Třeba echt českou svíčkovou. „Kolikrát už během závodu na ni myslím. Chci se totiž těšit na něco dobrého," říká s úsměvem Prokop.

Ten zároveň prozradil, proč se jeho vůz jmenuje Shrek, proč do Saúdské Arábie letěl letadlem, zatímco drtivá většina posádek posílá své stroje lodí. I jak coby soukromník může čelit velkým továrním týmům a třeba je i porážet.

Nadcházející Dakar bude pro něj nový i v tom, že ho poprvé pojede coby otec. A tuší, že mu to pár desítek vteřin ubere. „Cítím zodpovědnost a chci se domů vrátit celý."

Související témata: