Článek
Vrchní, uplav, ujeď, prchni! Takový název dostala originální upoutávka na závod Světového poháru v triatlonu v Karlových Varech, který se v lázeňském městě uskuteční o tomto víkendu.
Pro pořadatele se stala inspirací jedna z nejslavnějších scén české kinematografie. Pro letošní ročník závodu natočili reklamu, ve které falešný vrchní prchá po kolonádách před rozezleným davem. Roli Dalibora Vrány si ale tentokrát zahrál pilot Red Bull Air Race Petr Kopfstein.
„Natáčení bylo vtipné. V Karlových Varech jsme byli zajímavá atrakce nejen pro turisty, ale i pro místní - kvůli paruce mě kamarádi buď nepoznali, nebo se mi smáli," líčí s úsměvem Kopfstein, jehož před kamerou pronásledovala česká triatlonová reprezentantka Heidi Juránková.
Honička obou karlovarských rodáků se ovšem neodehrávala pouze na kolonádách, tvůrci reklamy se ji rozhodli rozšířit o další triatlonové disciplíny. Juránková tak Kopfsteina nahání také ve vodě a na kole. „Proto jsme název rozšířili na Vrchní, uplav, ujeď, prchni!" říká ředitel závodu Vladimír Malý, který na reklamě spolupracoval s agenturou František Dron.
„Jsem rád, že se video šíří internetem a sbírá pozitivní reakce. Snad se nám podařilo, o co jsme usilovali - chtěli jsme překročit hranice triatlonového světa, pobavit i nezaujaté diváky a přitáhnout pozornost k našemu závodu, který se stejně jako Vrchní, prchni! odehrává na nejhezčích místech Karlových Varů."
Kopfstein se už potřetí zúčastní sobotního závodu Age Groups. Je určen výkonnostním i rekreačním triatlonistům a koná se na distancích, se kterými si poradí každý amatérský sportovec - 750 metrů plavání, 20 km silniční cyklistiky a 5 km běhu.
„Líbí se mi komplexnost triatlonu, jeho pestrost. Když nejste dobří v jedné disciplíně, můžete to dohnat v jiné. Já teda nejsem dobrý v žádné z nich, ale o to víc mě baví trénovat," směje se pilot.