Článek
Nepovedlo se. Tedy alespoň ne úplně podle představ. Ale všichni přežili. Už zadání úkolu znělo neskutečně směle. Dva piloti Luke Aikins a Andy Farrington měli v úmyslu vzlétnout každý se svým letadlem, za letu z něj vyskočit, ve vzduchu si stroje vyměnit a přistát s nimi.
Výměna ve vzduchu vskutku započala, ale dokončena byla jen zčásti. Zatímco Luke Aikins svou misi zvládl, druhý pilot a zkušený skydiver Andy Farrington nedokázal ve volném pádu vniknout do druhého stroje, aby mohl převzít jeho řízení. U letounu byly sice aktivovány bezpečnostní mechanismy, ale stroj přistávající na padáku byl zničen. Piloti ani nikdo jiný nebyl podle tiskové zprávy během pokusu zraněn.
Aikins a Farrington se pokusili o dosud nevídanou výměnu 24. dubna nad neobydlenou částí Arizony asi hodinu jízdy od Phoenixu. V úmyslu měli vystoupat do 4000 metrů, vypnout motory, stočit letouny nosem k zemi a uvést je do volného pádu. Klíčovým momentem pro úspěch bylo, aby letadla padala stabilizovaně, protože skokani je museli ve vzduchu dostihnout, vlézt do kokpitu a chopit se znovu řízení. Přes pečlivou přípravu se tento moment ukázal jako kritický.
Piloti si k pokusu vybrali dva malé hornoplošníky Cessna 182, které museli upravit. Stabilitu ve volném pádu letounům udělovaly speciální aerodynamické brzdy umístěné na spodní části trupu. Letouny padaly rychlostí kolem 225 km/h, která měla podle výpočtů a dosavadních zkušeností kaskadérům stačit k provedení výměny. O řízení v době nepřítomnosti pilotů se staral autopilot, který musel být kompletně přeprogramován, aby letadlo udržel ve volném pádu. Normálně je totiž nastaven na vodorovný let.