Článek
„Odměny budou ve stejné výši jako v uplynulém roce, tedy pět milionů korun," oznámil Martin Korba, ředitel Dostihového spolku, který Velkou pořádá od roku 1993. Vzhledem k absenci mecenáše musí rozpočet akce pokrýt Dostihový spolek. Včetně čtyř kvalifikačních dostihů, které bývalý hlavní sponzor také podporoval.
Spolek po odchodu České pojišťovny oslovil město a stát. Doposud bezúspěšně. Nyní je ale na dobré cestě dohoda se strategickým partnerem, společností Autotrans. „V tuto chvíli finišují jednání," uvedl Korba s tím, že v závěrečné fázi jsou také jednání s ministrem zemědělství o poskytnutí záštity nad legendárním dostihem.
Problémem je poničená cílová rovinka
Management Dostihového spolku však řeší i jiný problém – poničenou cílovou rovinku. V zimních měsících stálo pod hlavní tribunou umělé kluziště, kromě klasického bruslení se na něm nedávno odehrál i zápas v koňském pólu. Výsledek tříměsíčního provozu? Poškozené chodníky, travnatý pruh pro diváky a především cílový prostor. Nová sezona začne 8. května, stihnou dát organizátoři dráhu do odpovídajícího stavu?
„Revitalizace cílové rovinky běží podle harmonogramu. Pracuje se i na dalších úpravách. V příštím týdnu se bude pískovat dráha, máme připraveno rekordních 600 tun písku. V minulosti to bývalo kolem 200 tun," podotkl Korba. Letošní sezona na pardubickém závodišti zahrnuje 9 dostihových dnů, kvalifikace na Velkou proběhnou v obvyklých termínech: v květnu, červnu, srpnu a v září. Novinkou v areálu je tréninkový Taxisův příkop, který závodiště vybudovalo v průběhu zimy. „V zájmu bezpečnosti tam budou mít trenéři šanci připravit koně na Taxis," pověděl Korba.