Hlavní obsah

Seriál Red Bull Air Race končí. Nevzbudil očekávaný zájem

Praha
Aktualizováno

Adrenalinem nabitý letecký seriál Red Bull Air Race, v němž obhajuje mistrovský titul český pilot Martin Šonka, ještě v letošní sezoně skončí. Rakouský nápojový gigant ve středu oznámil, že po nadcházejících třech podnicích v Rusku, Maďarsku a Japonsku už série nebude pokračovat. Důvodem je nedostatek „vnějšího zájmu“ v porovnání s jinými podniky, které Red Bull celosvětově organizuje.

Martin Šonka si v Dallasu zajistil mistrovský titul v Red Bull Air RaceVideo: Red Bull Content Pool

Článek

Série letos měla mít osm zastávek. Odstartovala v únoru v Abú Zabí a druhý podnik se měl odehrát v některé z evropských metropolí. Závod se ale nakonec nikde neuskutečnil a Red Bull dnes informoval, že se ve zbytku sezony odlétají již jen tři podniky - v polovině června v Kazani, v polovině července na Balatonu a na začátku září v Čibě. Podle původních plánů se měla mrštná letadla prohánět mezi pylony ještě v Asii (datum a místo nebylo upřesněno), na konci října v Indianapolis a na začátku listopadu v Saúdské Arábii.

„Red Bull se rozhodl nepokračovat v šampionátu Red Bull Air Race po sezoně 2019. Zbývajícími podniky v letošním roce jsou Kazaň, Balaton a Čiba," uvedla společnost rakouského miliardáře Dietera Mateschitze v prohlášení na svém webu.

Martin Šonka nestihl oslavyVideo: Sport.cz

„Od roku 2003 jsme odlétali přes devadesát závodů. Dali jsme možnost těm nejlepším pilotům na světě, aby se utkali ve vysokorychlostní disciplíně v nízké výšce s extrémními manévry. Seriál nabídl sportovní zábavu nejvyšší kvality, nepřilákal ale tolik vnějšího zájmu jako jiné podniky, které pořádáme napříč světem," vysvětlil Red Bull.

Seriál, v němž kromě Šonky startuje i další český pilot Petr Kopfstein, se létal od roku 2003 a nucenou pauzu si vybral již v letech 2011-2013. U jeho znovuzrození v roce 2014 stál jako šéf bývalý český manažer ve formuli 1 Pavel Turek, který však po loňské sezoně oznámil nečekaný přechod do nově vznikající jachtařské série SailGP.

V plánech bylo i Česko

Ještě loni v srpnu přitom vypadala budoucnost RBAR růžově a Turek na tiskové konferenci v Praze avizoval plánované rozšíření kalendáře až na patnáct závodů i možný příchod seriálu do Česka. "Bedlivě vybíráme pořadatelská místa pro příští sezony. Česká republika má velkou leteckou historii, dva zástupce v šampionátu i patřičný zájem fanoušků. Řekněme tedy, že ji máme na radaru pro pořádání závodu pro příští roky," uvedl tehdy.

Z pohledu marketingového potenciálu navíc Turek prezentoval RBAR jako čtvrtý nejatraktivnější seriál po formuli 1, MotoGP a MS v rallye. O pár měsíců později už pod vedením Turkova nástupce ale přišel konec...

„Děkujeme všem pilotům, jejich týmům, partnerům, hostujícím městům i našim zaměstnancům za nezapomenutelné momenty při závodech," doplnila firma ve stručném vyjádření.

Související témata: