Článek
Připomínají, co mohou partnerům nabídnout ve spojení s těžkým překážkovým dostihem. Zájemci je můžou kontaktovat na příslušené mailové adrese...
Zjevně je zle, ač po odchodu České pojišťovny z pozice generálního partnera po loňské Velké pořadatelé nedávali najevo žádné výrazné obavy. I teď ujišťují, že sezona a nejvýznamnější dostih nejsou v ohrožení. Ale už padají spojení jako třeba ´nouzový plán´ či ´krizový scénář´.
Česká pojišťovna a Velká pardubická |
---|
Česká pojišťovna byla poprvé generálním partnerem Velké pardubické v roce 1991 a tehdy měl dostih dotaci půl milionu korun. Vrátila se v roce 1995, kdy už dotace byla 1,8 milionu, a vydržela v hlavní roli do loňska. Dotace se vyšplhala až na 4,8 milionu korun, přičemž na pět milionů ji od roku 2013 dorovnával pořadatel. V letošním 129. ročníku hrozí pokles prémie na polovinu. |
Pořadatelům podle ČT stále chybí 2,5 milionu korun. Přinejmenším. Z peněz na sezonu mohli škrtnout 8 milionů právě od České pojišťovny. Postrádají i milion od Agrofertu.
Škrtalo by se podle všeho na hlavním dostihu domácí sezony. Nouzový plán říká, že by se mohl běžet o 2,5 milionu, nikoli o pět milionů jako v minulých letech. Obraz Velké by to zřejmě pošramotilo.
„Děláme vše, co je možné," tvrdil pro ČT ředitel Dostihového spolku Martin Korba. Opozice v pardubickém zastupitelstvu podle ČT mluví o selhání Dostihového spolku a volá po rázných personálních změnách.
„Nejsme v dobré finanční kondici, výpadek je naprosto zásadní," přiznal pro ČT člen představenstva Dostihového spolku a náměstek primátora Petr Kvaš.
Možnost vstupu do dění sonduje skupina Loko Trans, která sama vlastní dostihovou stáj. „Potřebujeme mít jistotu v dlouhodobé spolupráci," uvedl pro ČT majitel brněnské skupiny Karel Jalový.
Uzavřeno není nic. Sezona má začít 8. května, Velká pardubická je na programu druhou říjnovou neděli. „Hledat generálního sponzora až v běžící sezoně je krizový scénář," řekl náměstek Kvaš. Finanční pomoc ze strany města je podle něj až poslední variantou.