Hlavní obsah

Prémie! Češi teď mají velký trumf nejen pro olympiádu

Praha

Tak trochu to připomíná horskou dráhu, ale není to žádná pouťová atrakce. Ba naopak, jde o trumf, který má pomoci českým bobistům v bitvách v ledových toboganech k ještě lepším výsledkům než v uplynulé vydařené sezoně, kdy skončili šestí na MS v Altenbergu. Za to dostávají odměnu, právě tuto konstrukci, na které budou moci trénovat klíčovou část svého výkonu - start.

Foto: Sport.cz

Nový trenažér pro bobisty.

Článek

Nejpozději prvního srpna na ni stroj nejlepšího českého pilota Dominika Dvořáka podle plánů vyrazí. Vytoužený nový letní trenažér vyrůstá navzdory pandemii koronaviru v sousedství atletického oválu v pražské Stromovce.

„V Česku je jediný trenažér v Liberci, teď ho budeme mít v Praze. Odpadne nám cestování, což je obrovské plus," pochvaluje si Dvořák. Se svými parťáky ve čtyřbobu (Jan Šindelář, Dominik Suchý, Jakub Nosek) zažili úspěšnou sezonu, zakončenou šestým místem na MS v Altenbergu. Pomýšlejí však ještě výš. Češi patří k posádkám s nejrychlejšími starty, na trenažéru je budou moct ještě vylepšit.

„Vypadá to suprově, špičkově už teď," rozplývá se šéf českých bobistů a bývalý reprezentant Martin Bohman na webu sportovního centra ministerstva vnitra. Právě pod ně bobisté spadají a v jeho areálu novinku mají.

Od mezinárodních partnerů získali ideální profil startovacího sklonu, trenažér má připomínat podmínky dráhy, která je připravena pro hry v Pekingu v roce 2022. Dvořák byl vybrán jako jeden ze tří světových pilotů pro původně jarní test olympijského toboganu, jenže ten se odložil na podzim.

To už za sebou Dvořák bude mít starty na novém trenažéru. Je dlouhý 110 metrů se dvěma věžemi, z jedné má mírnější, z druhé prudší křivku sklonu, což nabídne možnosti zapojení více tréninkových prvků.

V konstrukci trenažéru jsou zapuštěné kolejnice, zbytek povrchu je obložený tartanem. „Počítáme i s náborovými závody, exhibicemi, možnými testy pro veřejnost, ale už příští rok bychom rádi požádali o pořádání letního mistrovství světa v tlačení, ve kterém jsme byli v historii úspěšní," těší se Bohman na využití sportoviště.

Dosud využívaný trenažér v Liberci je zahloubený do podzemí se starými tartanovými pásy z atletické Slavie. Slouží už dvacet let, spíše dosluhuje. Jezdívalo se tam v předělaných bobech – dvojce a čtyřce s kolečky. V Praze se bude používat speciální konstrukce pro jízdu ve dvou a ve čtyřech a navíc se do ní dají přidávat ještě zátěže.

Dvořák a další bobisté vyhlížejí na novinku zatím z posilovny, kde momentálně rozjíždějí přípravu na další zimu. Po té minulé sezoně si nedopřáli oddech v původně plánovaném rozsahu.

„Po návratu jsme strávili asi osm dní doma úplně sami v karanténě, to bylo náročný, ale člověk si aspoň pořádně odpočinul. Dovolenou jsme si představovali sice jinak, ale co se dá dělat," dodává Dvořák.