Článek
Potvrdily se tak informace z úvodu týdne, které spolupráci těchto subjektů avizovaly. Slavia pojišťovna střídá na pozici hlavního sponzora legendárního překážkového dostihu Českou pojišťovnu, která jím byla posledních 25 let. Letošní, 129. ročník (poběží se v neděli 13. října) ponese název Velká pardubická se Slavia pojišťovnou.
Částku, kterou se rozhodla podporovat slavný dostih, nezveřejnila. Spekulace, hovořící o sumě 1 200 000 korun, náměstek pardubického primátora a místopředseda představenstva Dostihového spolku Petr Kvaš odmítl. „Velkou jsme neprodali vůbec lacino. Našli jsme partnera, který nám pomůže, aby dostih mohl pokračovat s leskem jako doposud," uvedl Kvaš.
„Není to jenom o nějaké částce. Podílíme se také na části marketingového plnění, které souvisí s vlastním závodem. Dohromady tedy v řádu několika milionů korun. V následujících měsících budeme podporovat další aktivity. Spekulace nepovažuju za to, co je klíčové našemu novému spojení," řekl generální ředitel pojišťovny Slavia Karel Waisser.
I přes příchod nového hlavního partnera však Dostihový spolek nemá pokryté výdaje na odměny. V posledních letech na ně vynakládal kolem pěti milionů korun. „Máme úspory i další příjmové částky. Intenzivně na tom pracujeme," podotkl Kvaš.
Odchod České pojišťovny, která každoročně přispívala částkou mezi 7 a 9 miliony korun, znamenal pro Dostihový spolek značný výpadek. Ten se ještě zvýšil odchodem titulárního partnera závodiště, společnosti Agrofert.
Výpadek se pravděpodobně povede zacelit také případnou záštitou ministerstva zemědělství nad dostihem, o které se intenzivně jedná. Spekuluje se o částce 5 milionů korun, které by organizátor mohl použít na přípravy na čtyři kvalifikace a hlavní dostih.