Článek
"Věříme, že navážeme na výjimečné a skvělé partnerství s tradiční českou firmou Škoda Auto, které děkujeme za 26 let společné propagace sportu, zdravého životního stylu a olympijských hodnot. Těšíme se na novou etapu," uvedla tisková mluvčí ČOV Barbora Žehanová pro ČTK.
Škoda Auto byla doposud společně se Sazkou jedním ze dvou generálních partnerů ČOV a podle neoficiálních informací sponzorovala olympijský výbor částkou 40 milionů korun za čtyřletý cyklus. Dál zůstává jedním z hlavních partnerů hokejového svazu, je hlavním sponzorem mistrovství světa v hokeji a také partnerem Tour de France.
Toyota je sponzorem také Samkové
"Dosavadního partnerství s Českým olympijským výborem si velice vážíme a jako značka bychom v něm rádi pokračovali. Je nám velice líto, že s ohledem na nadnárodní rozhodnutí Mezinárodního olympijského výboru a jeho autorit nemáme možnost jednat o prodloužení této spolupráce i do budoucna," řekl PR manažer automobilky Vítězslav Pelc ČTK s tím, že rozhodnutí Škoda bere na vědomí a plně respektuje.
Toyota uzavřela smlouvu s MOV i Mezinárodním paralympijským výborem již v roce 2015 a stala oficiálním celosvětovým partnerem pro mobilitu na roky 2017 až 2024. Spolupráce tak platí pro letní hry v Tokiu 2020, Paříži 2024 a zimní v Pekingu 2022.
Sportovními ambasadory japonské značky se v České republice již staly beachvolejbalistky Markéta Nausch Sluková s Barborou Hermannovou i rychlostní kanoista Martin Fuksa a skateboardista Maxim Habanec. Toyota je i sponzorem olympijské vítězky ve snowboardcrossu Evy Samkové, teď rozšiřuje svou působnost na celý olympijský tým.