Hlavní obsah

Čínská společnost Alibaba se stala jedním z hlavních sponzorů MOV

Davos

Čínská internetová společnost Alibaba se stala dalším z hlavních sponzorů Mezinárodního olympijského výboru (MOV). Firma se dohodla s MOV na smlouvě do roku 2028 a připojí se tak k dalším dvanácti hlavním partnerům, mezi nimiž jsou například Coca-Cola, McDonald's či Visa.

Foto: Denis Balobouse, ČTK/AP

Čínský prezident Si Ťin-pching (vlevo) vychází společně s prezidentem Mezinárodního olympijského výboru Thomasem Bachem ze sídla MOV v Lausanne.

Článek

Zástupci obou stran oznámili dohodu dnes na Světovém ekonomickém fóru v Davosu. Finanční detaily nebyly zveřejněny, podle listu Financial Times by smlouva mohla olympijskému výboru přinést minimálně 600 milionů dolarů (15,2 miliardy korun). Jiní hlavní sponzoři jako Panasonic či Bridgestone platí zhruba 200 milionů dolarů za čtyřletý cyklus.

MOV se dohodl s čínskou společností Alibaba v situaci, kdy se Asie připravuje na pořádání tří olympijských her za sebou. Příští rok se budou konat zimní hry v Pchjongčchangu, v roce 2020 letní hry v Tokiu a dva roky poté bude hostitelem ZOH Peking.

"Je to přelomové inovativní partnerství, které pomůže zvýšit efektivitu při organizaci olympijských her do roku 2028," uvedl prezident MOV Thomas Bach.