Hlavní obsah

Zimní olympiádu v Pekingu sledovaly na dálku více než dvě miliardy lidí

Únorové zimní olympijské hry v Pekingu sledovaly v televizi a na digitálních platformách 2,01 miliardy lidí. Bylo to o pět procent více než při předchozích ZOH v Pchjongčchangu. Uvedl to aktuálně zveřejněný nezávislý výzkum, který zadal Mezinárodní olympijský výbor (MOV). Kvůli přísným protikoronavirovým opatřením v Číně mohl soutěže na místě sledovat jen omezený počet domácích diváků, zahraniční fanoušci přijet nesměli.

Foto: Global Times, Facebook

Ilustrační foto

Článek

Na různých kanálech lidé celkem zhlédli 11,9 miliardy hodin olympijského dění, což bylo o 18 procent více než před čtyřmi lety. Nejrozsáhlejší v historii zimních olympijských her byl obsah na digitálních platformách, kde bylo k dispozici 120.670 hodin.

"Peking 2022 byly nejdigitálnější zimní hry v historii. V blízké spolupráci s našimi partnery, kteří jsou držiteli vysílacích práv po celém světě, bylo pokrytí větší než kdy jindy včetně rekordního obsahu na digitálních platformách. S globálním publikem přes dvě miliardy zůstávají zimní olympijské hry jednou z nejsledovanějších sportovních událostí na světě," uvedl na webu prezident MOV Thomas Bach.

Olympijské kanály na sociálních sítích zaznamenaly při těchto hrách 3,2 miliardy přístupů a přilákaly více než jedenáct milionů nových uživatelů. Na olympijský web a aplikace celkem vstoupilo 68 milionů unikátních uživatelů, což znamená více než dvojnásobný dosah ve srovnání s minulými hrami v Koreji.

Olympiáda vzbudila velký zájem i do budoucna, především mezi mladými lidmi. Sedmapadesát procent diváků od třinácti do devatenácti let uvedlo, že v dalších letech chtějí sledovat olympijské hry ještě více.

Související témata: