Článek
Odměny od Českého olympijského výboru byly dané předem a pro Sáblíkovou jsou to příjemné počty. Milión a půl za zlato na třech kilometrech, 400 000 za bronz na patnáctistovce a další milión a půl za triumf na pětce. Celkem tedy 3,4 mil. Kč před zdaněním, víc si za jedny olympijské hry žádný český sportovec nikdy nevydělal.
Nezamávají takové cifry s dívkou vyrůstající ve skromných poměrech? „Toho se nebojím, protože Martinu peníze nezajímají,“ ujišťuje trenér Petr Novák. „Ty zajímají mě,“ směje se kouč, jenž si také jako šéf realizačního týmu přijde na více než milión korun.
Příběh dívky ze skromných poměrů láká
Ještě větší profit by rychlobruslařce mohly přinést nové reklamní smlouvy. Příběh dívky ze skromných poměrů, která se vlastní pílí a pracovitostí prosadila i proti soupeřkám disponujícím výrazně kvalitnějším zázemím, je pro řadu firem lákavý.
Marketingovou hodnotu Sáblíkové na trhu dvě zlaté medaile výrazně zvýšily. „Zhruba o padesát procent,“ řekl ČTK Tomáš Hůlovec ze společnosti Sport Invest, která Sáblíkovou zastupuje. Od sponzorů by tak mohla podle odhadů získat kolem patnácti miliónů korun ročně, byť současná ekonomická situaci vysokým sponzorským smlouvám příliš nepřeje.
„Vypadá to, že na úspěšného sportovce s takovým příběhem bude jednoduché sehnat milióny, ale rychlobruslení není velký sport a pohybujeme se na malém českém rybníku,“ upozorňuje Hůlovec. Ve hře ale je i Sáblíkové zapojení do mezinárodní reklamní kampaně.