Článek
Kdo někdy v posledních letech šel například v oblasti proslulého Hollywoodského chodníku slávy, nemohl minout množství lidí ve stanech či jen pod dekami s nákupními košíky, v nichž měli veškerý svůj majetek. Počet bezdomovců ve městě se odhaduje na 70 000.
„Musíme udělat vše pro to, abychom bezdomovectví na ulici vymýtili, i když už jsme hodně udělali,“ prohlásila Bassová na stanici CNBC. Pochlubila se, že město už učinilo určité pokroky a po dlouhých letech snížilo počet lidí bez domova o deset procent. Stále to ale zdaleka nestačí. Ani zhruba 18 000 bytů, které by měly být k dispozici v následujících letech.
„Musíme dělat ještě víc, je třeba postavit velkokapacitní azylové domy,“ předsevzala si starostka, která při slavnostním zakončení v Paříži převzala olympijskou vlajku pro hostitele dalších her.
Už dříve ale odmítla, že by bezdomovce odvážely autobusy mimo město, jako se to dělo v některých favelách při hrách v Rio de Janeiru a v menším měřítku i letos v Paříži.
Další výzvou, která město čeká, je doprava. Mnohaproudé silnice jsou každý den plné aut i v běžném provozu, natož během olympijských her. Bassové výrok o dopravě bez aut během her vzbudil značný údiv, proto ho později korigovala.
„Naším plánem je cestovat na sportoviště hromadnou dopravou. Potřebujeme 3000 autobusů, stejné množství řidičů a parkovacích míst,“ vyčíslila. Čerpat chce i ze zkušeností z her v Los Angeles v roce 1984, jenže od té doby doprava výrazně zhoustla. A tak chce starostka navázat na covidové období a práci na dálku u profesí, kde to je možné.
Los Angeles slibuje, že poprvé v historii nebude kvůli hrám budovat žádné permanentní sportoviště. Například vodní slalomáři tak ale budou závodit ve více než 2000 kilometrů vzdálené Oklahomě, veslaři si budou muset vystačit s dráhou měřící 1500 m místo obvyklých dvou kilometrů.