Hlavní obsah

Firma vyvíjí drahou aplikaci pro OH, i když cizinci nepřijedou

Tokio

Japonská telekomunikační společnost Nippon Telegraph and Telephone (NTT) vyvíjí pro olympijské hry trasovací aplikaci za 7,3 miliardy jenů (bezmála 1,5 miliardy korun) z veřejných rozpočtů. Tato zakázka, která by měla omezit hrozbu šíření koronaviru v souvislosti s hrami v Tokiu, čelí kritice, protože diváci ze zahraničí do Japonska na OH přijet nesmějí.

Foto: Eugene Hoshiko, ČTK/AP

Ilustrační foto.

Článek

Opoziční poslankyně Kanako Ocudžiová podobně jako řada dalších považuje vývoj aplikace v mnoha jazykových mutacích za vyhazování peněz. "Když pravděpodobně nebudou žádní fanoušci, je to správný čas na vytváření aplikace pro fanoušky? Japonská vláda stále znovu a znovu propadá v digitálních inovacích. Bude mít právě takhle nová aplikace úspěch?" podivovala se na svém youtubovém kanále. O přístupu domácích fanoušků na olympijské soutěže ještě pořadatelé OH nerozhodli.

Poloha lidí, kteří budou mít aplikaci z dílny NTT staženou v mobilních telefonech, bude moci být sledována pomocí satelitů. To by mohlo pomoci k vyhledání rizikových kontaktů, pokud lidé pravdivě informují o svém zdravotním stavu.

Nová aplikace pro olympijské fanoušky má být zhruba dvacetkrát dražší než obdobná trasovací aplikace známá pod zkratkou Cocoa, kterou může od loňska zdarma používat japonská veřejnost. NTT je největší japonskou telekomunikační společností a podle agentury AP vyzdvihuje, že má blízké vztahy s japonskou vládou.