Hlavní obsah

KOMENTÁŘ: DoKolečka dokola. Vážně si teď někdo znovu naivně koupí lístky na Winter Games?

Pointy reklamních klipů – a nutno říct, že povedených – jim sepisoval známý scenárista Kolečko. Ještě před deseti dny zveřejnili sestavu hvězdného týmu legend, aby naposledy ponoukli diváky k nákupu vstupenek, jenže pak udělali své tradiční kolečko a celou akci přesunuli na svatého Dyndy. A tak si v prosinci na pražské Letné můžete dopřát spaní pod širákem, ale rozhodně tu neočekávejte „nezapomenutelné hokejové zážitky“, jak sami pořadatelé na stránkách stále označují Winter Hockey Games.

Foto: Winter Hockey Games, Sport.cz

Winter Hockey Games na Letné letos nebudou.

Článek

Nejdřív velkolepé plány, k tomu v popředí známá hokejová tvář a pak najednou zpátečka. Ze zápasů pod širým nebem, které organizuje agentura Eniva, se stává smutný kolorit. Odkládají se, nekonají se. Pondělní oznámení, že se akce neuskuteční a přesouvá se na jiný – zatím neznámý - termín, je už čtvrtým podobným krokem.

Ano, ten v roce 2020 v době plné covidové pandemie byl logický a nevyhnutelný. O rok později už ve Špindlerově Mlýně skutečně tribuny stály, jenže kvůli epidemiologickým nařízením mohl dorazit jen omezený počet diváků. A tak přišel další přesun, který už ale nerozdýchal mecenáš akce a majitel hokejových Pardubic Petr Dědek. „My jsme se Špindlem zajedno, že ta akce šla uskutečnit, ale neudělalo se maximum. Ekonomicky to tolik nevyjde, ale zase by partneři byli vidět v televizi,“ rozčiloval se tehdy.

A tak se akce i s ambasadorem Jaromírem Jágrem virtuálně přestěhovala z Krkonoš do centra Prahy, aby pro změnu přišlo na podzim 2022 oznámení, že i tentokrát se vše o rok odkládá, protože nás aktuálně tíží tuze drahé energie. Jágr z plakátů zmizel, aby nakonec Winter Hockey Games našly termín v prosinci 2024, tentokrát s ambasadory Jakubem Voráčkem a Patrikem Eliášem, kteří plánovali do Prahy dotáhnout i velké figury z NHL.

Vy už víte, jak to dopadlo, neboť za dalším odsunem je prý „rok nabitý velkými sportovními událostmi, ekonomické vyčerpání společnosti a pozdě spuštěná marketingová kampaň“.

A mě jen napadají slova „amatéři, eskamotéři, hochštapleři“.

Projekce areálu na Winter Hockey Games 2024 na LetnéVideo: Winter Hockey Games

Už ze Špindlu šly informace, jak šéfka agentury na poslední chvíli zjišťuje, že k hokejovému zápasu je potřeba zajistit rolby i kupříkladu uklízeče ledu. Když nevyšel ani druhý a třetí pokus, dostali diváci se zakoupenými vstupenkami alespoň úlitbu v podobě zápasu naganských šampionů v O2 Areně, za což se pořadatelé bouchali do prsou, protože „prý mohli agenturu předtím poslat do insolvence, ale postavili se tomu čelem a budou bojovat“.

Nagano bylo úspěšné, leč… Produkovat a uspořádat jedno utkání v postavené O2 Areně s veškerým zázemím a hotelem oproti čtyřdennímu maratonu zápasů pod širým nebem, kde se vše rodí na zelené louce, je s nadsázkou asi stejné jako porovnávat zkoušky z malé násobilky s lineární algebrou na matfyzu.

A že tu v roce 2024 bude hokejový světový šampionát, že kousek od hranic je i fotbalové Euro a olympiáda, se vědělo léta, a tak se pustit do pořádání akce je riziko podnikání, nebo jen trapná výmluva. Pro organizační agenturu je to zásadní škraloup, dost možná fatální, protože rozhodnutím trpí i pověst Tipsport extraligy, samotných klubů (nejsou pořadateli), zvlášť když s vrácením peněz se to má všelijak.

V oficiálním prohlášením totiž stojí: „Zakoupené vstupenky zůstávají v platnosti i na nový termín, o kterém budeme včas informovat. Po oznámení bude možné vstupenky využít na již zakoupený zápas, vyměnit, nebo je vrátit. O všem budeme fanoušky informovat nejpozději v průběhu prosince.“

Takže nic jistého.

A kruciální otázka je, zda dotčené kluby a soutěž budou chtít na projektu s agenturou po letošních zkušenostech participovat dál. Zda i hvězdní hokejoví ambasadoři budou chtít propůjčovat znovu svou tvář. A zda, když už letos nebyl dostatečný zájem, se podaří po tom všem vrátit důvěru lidem, aby si koupili lístky i na pátý díl Winter Hockey Games.

Vy byste do toho šli?

A tak aspoň zůstaly vtipné Kolečkovy reklamní spoty, byť i ty kromě humoru v sobě skrývají tvrdou realitu. Až v prosinci s lístky dorazíte na Letenskou pláň, můžete si tu lehnout maximálně pod širák, opéct si buřta pěkně na „ježečka“ a při pozorování Velkého vozu, který se tak podobá brankářské hokejce, si zapět i nějaký ten cajdák od bratrů Nedvědů. Že se jejich největší šlágr jmenuje Podvod, asi nemusím připomínat.

Robert Sára

Sportovní žurnalistice se absolvent Masarykovy univerzity (obor historie–žurnalistika) věnuje od roku 1999. Zaměřuje se především na hokej, jako reportér se účastnil řady světových šampionátů. Rovněž pokrývá témata z motorsportu a sportovní politiky. Více než 20 let působil v MF DNES, v roce 2021 přešel do Sport.cz.