Hlavní obsah

GLOSA: Fotbalový Liberec blízko prodeje. Klub nový impulz potřebuje

Majitel fotbalového Liberce Ludvík Karl se stahuje z jednoho ze svých klenotů, který víceméně zdařile opečovává přes dvacet sedm let. V minulých týdnech i dnech jednal s Ondřejem Kaniou, úspěšným podnikatelem v oblasti školství, a již spolu podepsali předkupní smlouvu o prodeji 75 procent akcií. Klubu nový impulz prospěje.

Foto: Sport.cz s využitím ČTK/Radek Petrášek

Fotbalový Liberec bude mít nového majitele.

Článek

Jednání o odprodeji akcií modrobílého oddílu se vedla již v minulosti. Jednou projevili zájem investoři z Argentiny, podruhé se spekulovalo o zájmu nejbohatšího Čecha a libereckého rodáka Petra Kellnera, potřetí byl ve hře zakladatel Lasvitu Leon Jakimič. Až nyní by měl zajímavý obchod klapnout.

Karlova éra byla mimořádná. Tři mistrovské tituly a pravidelná účast v evropských pohárech hovoří za vše. Navíc jako jeden z mála klubů na české scéně se mohl čtvrtstoletí pyšnit mimořádnou platební morálkou. Nikdy se nezapojil do sebezničujících finančních spirál, které by klub mohly ohrozit, jak o tom vědí například v Plzni či Jablonci a před příchodem silného majitele i v Edenu.

Klubu však nový impulz prospěje. Nejen kvůli tomu, že Ludvík Karl letos oslavil již 77. narozeniny a jeho synové o pokračování ve fotbalovém byznysu údajně nejeví zájem. Slovan je v éře samostatné české ligy po Spartě, Slavii a Plzni čtvrtým nejúspěšnějším klubem, v posledních letech však skomírá. V elitní pětici nefiguroval již tři sezony.

Kania sice nemá s fotbalovým byznysem zkušenosti, byť na sociální síti zavtipkoval, že s Blšany ve fotbalovém manažerovi vyhrál Ligu mistrů. Zárukou by však mohl být Jan Nezmar, jeden z největších fotbalových expertů v tuzemsku, pokud by se s novým majitelem na spolupráci dohodl.

Na stadion U Nisy chodí z nejrůznějších důvodů čím dál méně fanoušků. Nejen kvůli nesmyslným hracím termínům v zimě, opakovaným kontroverzním verdiktům sudích ve prospěch silných týmů, autoritami někdy podivně posvěcených. Ale i nedostatečnému marketingu, který jako by byl pro současné vedení nepotřebnou zbytečností. Ostatně již delší dobu Slovan prakticky postrádá marketingového ředitele, což je v dnešní době absurdní. Ale především i kvůli ztrátě pověsti jako klubu s ambicemi.

Přitom české lize se zvyšuje koeficient zaručující právo startu na evropské scéně vícero klubům, zvyšují se příjmy za televizní práva. Vhodná doba chytnout se a využít nastalého boomu. Pro Karla i případného nového majoritního vlastníka.