Hlavní obsah

Vršecký přišel o vedení v EP tahačů

NÜRBURGRING

David Vršecký přišel v nedělním závodě tahačů na okruhu v německém Nürburgringu o vedoucí pozici v průběžném pořadí EP. V hlavním pohárovém závodě silnější divize Super Race Trucks dnes skončil na čtvrtém místě a celkově se propadl o dvě pozice. Na třetím místě průběžného pořadí je také jeho krajan Adam Lacko s vozem MAN ve třídě Race Trucks.

Foto: internet

David Vršecký přišel na Nürburgringu o průběžné vedení v EP tahačů.

Článek

O tom, že Vršecký nezažije v Německu vydařený víkend, se rozhodlo už v dopolední bodované kvalifikační jízdě. Bolestmi zad pronásledovaný roudnický pilot dojel čtvrtý a odpoledne umístění jen zopakoval. V závodě kraloval Němec Markus Östreich s vozem VW, druhý dojel Francouz Ludovic Faure s buggyrou. I stříbrná příčka mu však stačila na skok do čela Evropského poháru.

Vršecký vysvětloval, že měl vedle zdravotních i technické potíže. "Od začátku se mi blokovalo pravé přední kolo a soustředil jsem se pouze na udržení Drückenmüllera, víc se za dané situace opravdu nedalo dělat. Škoda, že Faure nešťastným manévrem připravil náš tým o vítězství," povzdychl si nad počínáním svého kolegy. Francouz totiž kolizí s další buggyrou Španěla Albaceteho umožnil zvítězit Östreichovi, což v ochozech bouřlivě slavilo přes 170 tisíc fanoušků truckového sportu.

Při svém návratu na závodní okruhy si dobře vedl na loňském typu vozu Tatra také Stanislav Matějovský, který dojel v dopolední kvalifikaci šestý. Jenže měl také dramatický střet s Francouzem Patalaccim a po projetí cílem se nechal naložit do sanitky, která ho odvezla k ošetření do nemocnice, kde dostal sádru na zlomenou ruku.

Ve slabší třídě opět potvrdil vynikající formu domácí šampion Lutz Bernau, který s přehledem vyhrál kvalifikaci i pohárový závod a zaznamenal během dvou dnů ze čtyř jízd maximální bodový zisk. Body získávali i Češi: Lacko v kvalifikaci za čtvrté a František Vojtíšek za osmé místo.

Pohárovou jízdu poznamenala hromadná kolize hned v první zatáčce, na kterou nejvíce doplatili týmoví kolegové Lacko a Rakušan Allgäuer, pro které tím boj o body skončil. Spokojený s body za šesté místo byl proto jen veterán Vojtíšek s Renaultem.

EP tahačů - Nürburgring
Super Race Trucks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Albacete (Šp./Buggyra) 17:16,168, 2. Faure (Fr./Buggyra) -2,127, 3. Östreich (Něm./VW) - 2,938, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) -6,514, 5. Drückenmüller (Něm./VW) -11,807, 6. Matějovský (ČR/Tatra) -45,371.
Pohárový závod (14 kol): 1. Östreich 26:57,182, 2. Faure - 1,916, 3. Albacete -5,406, 4. Vršecký -11,419, 5. Drückenmüller - 12,245, 6. V. Crozier (Fr./MAN) -1 kolo.
Průběžné pořadí: 1. Östreich 115, 2. Faure 111, 3. Vršecký 106, 4. Albacete 98, 5. Drückenmüller 77.
Race Trucks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Bernau (Něm./MAN) 18:09,793, 2. Oliver (Brit./MAN) -2,030, 3. Allgäuer (Rak./MAN) -12,922, 4. Lacko (ČR/MAN) -13,859, ... 8. Vojtíšek (ČR/Renault) -38,582.
Pohárový závod (13 kol): 1. Bernau 26:28,119, 2. Oliver - 2,907, 3. Hahn (Něm./MB) -8,930, ...6. Vojtíšek -34,362.
Průběžné pořadí: 1. Oliver 231, 2 Bernau 206, 3. Lacko 187, 4. Allgäuer 183, ...8. Vojtíšek 61.
Související témata: