Článek
Vršecký se v truckovém šampionátu nadechl k mohutnému finiši a v posledních závodech jasně naznačil, že to myslí s obhajobou vážně. „Veškeré prognózy hovoří ve prospěch Davida, ale truckracing je sportem, ve kterém se věci mění během zlomku sekundy,“ mírní ale přehnaný optimismus sportovní ředitel Buggyry Jan Kalivoda.
Okruh nedaleko Madridu je navíc pro roudnický tým symbolem sportovního paradoxu. V porovnání s jinými tratěmi se tady Buggyře daří ze všeho nejméně, přesto tady loni Vršecký a rok před ním Markus Bösiger, jenž před dvěma týdny v Le Mans prakticky z boje o celkový triumf vypadl, slavili tituly.
Český pilot si svou formu z poslední doby dobře uvědomuje a proto i přes nepatrný náskok neztrácí klid. „Loni jsem sice vedl o osmnáct bodů, ale Markus v tehdejší formě představoval vážnějšího soupeře, než letos Albacete,“ říká rozhodně.
Nebojí se sta tisíce fandů ani komisařů
Navíc je přesvědčený, že očekáváná masivní podpora může domácího jezdce spíš znervóznit. „Jako obvykle přijde na okruh přes sto tisíc Španělů, kteří jej budou chtít vidět vyhrát a nejsem si tak úplně jistý, zda nebude přízeň diváků působit na jeho psychiku kontraproduktivně. Dvakrát přijel do Jaramy s velkým náskokem, jednou neměl co ztratit a loni byl mimo hru. Letos je poprvé pod větším tlakem,“ míní Vršecký.
Obavu nemá úřadující šampión ani z tradiční náklonnosti španělských traťových komisařů k jejich krajanovi. „Pochopitelně jsem si velmi dobře vědom toho, že pořadatelé budou schopni chytit se sebemenší maličkosti, ale jsem na to zvyklý,“ uvedl před cestou na Pyrenejský poloostrov Vršecký.
Celý tým je nyní připraven třiatřicetiletému jezdci maximálně pomoci. „Nesmíme nic podcenit. V případě technických problémů Davida jsme připraveni seskupit veškeré síly tak, aby vybojoval titul. Více to nechci rozvádět. Snad jen tolik, že Markus je se vším zcela srozuměn,“ má v plánech jasno technický ředitel Buggyry Mario Kress. Jednu jistotu však roudnická stáj již před podnikem v Jaramě má: o týmový titul ji již nikdo z konkurentů nepřipraví.
Průběžné pořadí ME tahačů |
1. Vršecký (ČR/Buggyra) 441 bodů, 2. Albacete (Šp./MAN) 431, 3. Hahn (Něm./MAN) 319, 4. Bösiger (Švýc./Buggyra) 295 , 5. Levett (Brit./MAN) 212, …9. Vojtíšek (ČR/Renault). |
Pohár konstruktérů |
1. Buggyra (Bösiger, Vršecký) 831 bodů, 2. MAN1 (Hahn, Szobi) 565, 3. Renault (Vojtíšek, Altenstrasser) 431, 4. MAN2 (Levett, Lacheze) 226. |