Článek
Byli nadšení, že vůbec za současných podmínek mohli testovat. „Rozhodně stále věříme, že se většina letošních závodů odjede a my se chceme hned od začátku umisťovat na předních příčkách," přidal se ke svému týmovému parťákovi David Vršecký. „Současná situace je určitě složitá pro všechny závodní a sportovní týmy, SuperTrofeo Europe nám ale zatím akce neruší, jen je přesouvá, takže věříme, že sezonu odjedeme ve sto procentech," sdílel optimismus Jiří Mičánek.
První testování hned v plné polní. „Máme štěstí, že se naskytla příležitost. Máme zde všechny naše okruhové speciály a většinu jezdců, abychom mohli zhodnotit, jak na tom aktuálně výkonnostně jsme a mohli se posunout někam dál," vysvětlil mentor týmu Martin Koloc.
Na mosteckém autodromu se tak najednou proháněly stroje čtyř specifikací. „Máme Clio z akademie, přijeli kluci od Mičánka s Lambem, samozřejmě poprvé jezdíme na okruhu s Mercedesem GT3 a nechybí ani VKčko, kde jsme udělali nějaké změny na motoru. Zjišťujeme, jak se bude chovat na trati," představil všechny přítomné speciály šéfkonstruktér Buggyry Vršecký.
Tahače bez hlavních jezdců
Auta se shromáždila všechna, jezdců však kvůli aktuální světové situaci pár chybělo. „Bohužel co se trucků týče, nemáme tady žádného z našich hlavních jezdců. Adam se sice ze Španělska už vrátil, momentálně je však stále v povinné karanténě. Téo, který je z Francie, se sem momentálně ani nemá šanci dostat, takže já jsem několik kol odjel, svezl se i Tomáš a jinak zbytek dne s VKčkem trénuje Aliyyah," dodal dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů.
"Test probíhal velice dobře, poprvé jsme vlastně měli možnost vytáhnout GTčko na okruh. Zkoušíme různá nastavení, sledujeme časy a sžíváme se s autem," hodnotil průběh dne Enge, jediný Čech se zkušenostmi z formule 1. „David se učí, zjišťuje, jaké je to jezdit s autem, které má velký přítlak a neváží 5 tun. Na takové auto jsou potřeba velmi rychlé reakce. Bude samozřejmě určitou dobu trvat, než si David na auto zvykne, ale jsem přesvědčen, že pak bude zajíždět stejné časy jako já nebo ostatní jezdci," hodnotil výkon svého parťáka Enge.
Azurové nebe, chladný vzduch a první kilometry na trati jen pro sebe, pro Vršeckého ideální seznámení s novým vozem. „Já jsem se vozil poprvé GTčkem. Jsem úplně nadšenej, všechno je jiné, učím se každým kilometrem. Tomáš zajel referenční kolo a já se k jeho času snažím dostat. Pro mě je to něco nového a nové věci mě baví, takže za mě úplně skvělý den. Modrá obloha, jsme na okruhu a jezdíme," kvitoval Vršecký.