Článek
Abyste pochopili, zrak 20letému mladíkovi slouží dobře, leč coby nováček a benjamínek superbikového mistrovství má při závodech v mnohém ztížený pohled. Zkušenější soupeři těží ze znalosti tratí, mají je najeté, vědí, kde je v zatáčkách nejzazší bod k brzdění, kde naopak při výjezdu můžete "zatopit pod kotlem," což ukrajuje desetiny z výsledného času.
To König se učí za pochodu. "Hodili mě do hluboké vody a já se snažím neutopit. A tak koukám na záznamy závodů z loňské sezony, abych tolik neztrácel. I tak jsem vždy v úvodním tréninku pomalejší, protože mám pud sebezáchovy. Nechci to přepálit, udělat zbytečný průšvih a pak prosedět víkend v boxu."
Teď se ale v Mostě nevýhoda maže. Okruh dokonale zná, nejspíš by jeho obrys dokázal poslepu překreslit na papír, je tady doma. "Mou výhodou je, že mám z něj spoustu zkušeností. Ale není to výhoda oproti soupeřům. Před dvěma týdny se jelo v Anglii, kde mají Angličané najeto tisíce kilometrů, ale stejně tam všechno vyhrál Turek Razgatlioglu, který tam byl počtvrté v životě," říká König, jinak dříve úspěšný gymnasta i atlet.
Most ale znamená taky tlak. Na sobotní i nedělní závod (startují 14.00) sem přijede rodina, kamarádi i sponzoři. Také proto si už po podpisové akci na pražském náměstí Republiky vypnul telefon, aby se oprostil od okolního šrumce a udělal maximum pro premiérové body.
"Snad se to povede, ale vybrali jsme si pro mou premiéru sezonu, kdy je v superbicích konkurence, které tam dlouho nebyla. Přišli jezdci z MotoGP, Moto2, nejsou tu žádná ořezávátka a jede se fakt rychle."
Navíc i startovní pole je širší, tudíž k bodům vede mnohem trnitější cesta než v minulosti. "Když se "zadařilo", pět lidí spadlo, tak byli všichni na bodech a strašná sláva. Z toho bych neměl radost, já si to raději odřu a potěší mě, že jsem si body skutečně vyjel, než aby mi je přihrály pády."