Článek
Porsche se s Audi během dlouhého závodu několikrát vystřídalo ve vedení, postupně ale začal diktovat režii závodu vůz číslo 19 pilotovaný německým jezdcem formule 1 Nikem Hülkenbergem, Britem Nickem Tandym a Novozélanďanem Earlem Bamberem. Vítězná trojice přitom pro nedostatek zkušeností s prestižní kategorií prototypů nepatřila před startem mezi favority, byť svým složením poutala pozornost.
Jenže papírové předpoklady zase jednou neplatily. Hülkenberg a Bamber - nováčci na 24h Le Mans, doplňovaní Tandym předvedli od startu do cíle profesorskou jízdu v konzistentním tempu a hlavně bez chyb, které naopak brzdily soupeře. Hülkenberg je navíc prvním aktivním pilotem formule 1 od roku 1991, kterému se podařilo zvítězit v proslulém vytrvalostním podniku.
"Nemám slov, ten pocit je prostě nepopsatelný, neskutečný! Porsche je v Le Mans zpátky tam, kam patří - na prvním místě. Obrovská gratulace i díky všem, kteří se na triumfu podíleli," jásal v cíli Hülkenberg bezprostředně po projetí cílem. "Vyhrát nejslavnější závod na světě je prostě...neuvěřitelné," doplnil Bamber.
Porsche vybojovalo v Le Mans 17. triumf a vylepšilo tak svůj vlastní rekord. Naposledy ale jezdci stuttgartské automobilky slavili v roce 1998, Porsche se poté z Le Mans stáhlo a vrátilo se až loni. Vítězné tažení navíc podtrhla druhým místem se ztrátou jednoho kola posádka Timo Bernhard z Německa, Mark Webber z Austrálie a Brendon Hartley z Nového Zélandu. Až s třetím místem a ztrátou dvou kol se museli smířit obhájci loňského prvenství v barvách Audi André Lotterer (Něm.), Marcel Fässler (Švýc.) a Benoit Tréluyer (Fr.).
Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans: | |
---|---|
1. Hülkenberg, Bamber, Tandy (Něm., N. Zél., Brit./Porsche 919 Hybrid) | 395 kol (průměrná rychlost 247,1 km/h) |
2. Bernhard, Webber, Hartley (Něm., Austr., N. Zél./Porsche 919 Hybrid) | -1 kolo |
3. Fässler, Lotterer, Tréluyer (Švýc., Něm., Fr./Audi R18 e-tron quattro) | -2 kola |