Článek
Uvízl ve Španělsku, k týmu se Adam Lacko připojil po absolvování 14denní karantény. „Moje letošní první testování. Po osmi měsících jsem se konečně svezl v trucku a mám velkou radost. Jako vždy na začátku sezony jsou vyhlídky pozitivní. Uvidíme, jak to bude v reálných závodech. Pořád něco zkoušíme, takže si myslím, že auto posuneme ještě o kousek dál," líčí své pocity.
První den testování poznamenal vydatný déšť, ani nepříznivé podmínky však neubraly na Lackově radosti z možnosti testovat. „Jsem rád, že konečně sedím v autě. Čekání bylo dlouhé i kvůli koronaviru. Bohužel, těsně před tím, než uzavřeli hranice, jsem odletěl do Španělska a tam jsem uvízl. Ale takový je osud. Teď jsem se konečně dočkal, mám velkou radost a svrbí mě ruce," usmívá se evropský šampion z roku 2017.
Premiéru si také odbyl nový tahač DV50.
„První den jsme byli trochu nejistí, zda je to správný směr, ale po druhém dni jsme na rychlejších časech a Adamovi se DVčko líbí více, což mě moc těší," předesílá šéfkonstruktér týmu David Vršecký.
„VKčko se postavilo a během minulé sezony se na něm dělaly další a další úpravy. Bylo to takový dost divoký auto, takže se trochu zklidňovalo. DVčko vychází vlastně z poslední verze. Zatím jsem nadšený. Jsme na začátku, máme na čem pracovat a určitě ho můžeme ještě zrychlit," popisuje Vršecký premiéru DV50.
Mercedes ještě víc pochopili
Svoji premiéru na mokru absolvoval i tým Buggyra Zero Mileage Racing s jejich Mercedesem AMG GT3.
„Zkoušeli jsme hodně nastavení, opět jsme pochopili ještě víc auto, které má 600 koní, motor vpředu a zadní náhon. Je prostě speciální. Máme najeto 2500 testovacích kilometrů, což si myslím v Evropě nikdo nemůže říci, že najel. Po drobných úpravách nastavení můžu říct, že je lepší a čitelnější. Má trochu větší grip," popisuje Tomáš Enge.
„Zlepšil jsem si čas. Samozřejmě na Tomáše ještě nestačí. Máme okruh rozdělený. Já mám lepší první půlku a on druhou. Takže by bylo ideální, abychom se v půlce vystřídali a měli bychom čas jako kráva," směje se Vršecký, který je v programu GT3 v roli druhého jezdce.
Na mosteckém autodromu nechybělo ani Lamborghini Huracan ST pilotované Liborem Dvořáčkem.
„Naším domovským okruhem je Automotodrom Brno, kde to známe, jak své boty. Proto rádi využijeme každé příležitosti trénovat jinde," pochvaloval si testování Jiří Mičánek, manažer týmu Mičánek Motorsport.