Článek
Loňská sezóna pro něho dopadla skvostně, neboť obhajoba primátu v Evropském poháru cestovních vozů představovala velký úspěch.
„Fantastická sezóna, takže nebude vůbec snadné ji letos zopakovat. Už proto, že s novým autem se musím nejprve naučit zacházet a získat s ním potřebné zkušenosti. A také ho patřičně vyladit," doznával Fulín po návratu pod křídla španělské automobilky, jejíž české zastoupení se rozhodlo v rámci projektu „Seat Olé Motosport" podporovat automobilový sport i v tuzemsku.
Hezky poskládaná série
Fulín s okruhovým Leonem Cup Racer, pod jehož kapotou se skrývá dvoulitrový čtyřválec 2.0 TSI přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 330 koní, absolvuje pochopitelně letošní seriál Evropského poháru cestovních vozů, který zahrnuje celkem šest závodních víkendů.
Startuje během prvního květnového na maďarském Hungaroringu, pokračuje 20. a 21. června na Slovensku a o týden později na francouzském okruhu Pal Ricard. Po prázdninách pak bude mít pokračování v Brně (5. a 6. září), po čtrnácti dnech následuje belgický Zolder a finále je naplánováno na 10. a 11. října na italský okruh Pergussa.
„Letos je celá série hezky poskládaná, takže se těším na každý okruh. Na brněnský ale obzvlášť," přiznal Petr Fulín, podle něhož je boj o třetí primát v řadě s novým vozem reálný.
„Pokud auta zůstanou v současné konfiguraci, mohly by to být vyrovnané souboje a my jsme schopni bojovat i špičku v absolutním pořadí," je přesvědčen Fulín, který v loňském roce vyhrál sedm z deseti závodů ETCC a ve třech dalších se vždy dostal na stupně vítězů. I proto vyhrál naprosto suverénně, a protože druhý jezdec týmu Křenek Motorsport Michal Matějovský skon čil druhý, získali společně pro Českou republiku i pohár národů.
Nevydržel, alespoň do Mostu vyrazil
Nový okruhový vůz si Fulín samozřejmě ještě nestačil pořádně osahat. „Přivezli jsme ho v prosinci ze Španělska a vzhledem k počasí i výbavě, kterou jsme ještě chtěli, k tomu nebyla možnost. Přesto jsem nevydržel a vyrazil na mostecký okruh, kde jsem absolvoval alespoň deset kole. Funguje krásně, v mnohém je podobný Seatu Cupra, s nímž jsem tři roky jezdil," svěřoval se s prvními dojmy.
Na další zkušenosti si bude muset počkat, až počasí dovolí. „Na Slovakiaringu jsou každoročně lepší klimatické podmínky dřív, než u nás, takže bychom chtěli na přelomu února a března vyrazit tam, abychom začali auto testovat," plánuje Fulín.